آرشیو آذر ماه 1401

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تفاوت ری اکت چه تفاوتی با فریم ورک های دیگر دارد؟

تفاوت ری اکت چه تفاوتی با فریم ورک های دیگر دارد؟
در اوایل قرن بیست و یکم در سال ۲۰۱۱ تعدادی از برنامه نویسان و بسط دهندگان بسیار برجسته در دنیای وب یک مخزن بسیار پیشرفته به نام ToDoMVC فعال‌ساز‌ی کرده و در آن مخزن با سرعت فریم ورک و کتابخانه های دوستداشتنی مو جود در سراسر فقیه یک نرم‌افزار را با فهرست شغل یک ساعت پیاده سازی کردند. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۲ بود که این پروژه به یک مکان غیررسمی برای مقایسه ابزارهای مختلف تبدیل شد. با مراجعه به‌این پروژه و استحصال اطلاعات مناسب در این باره به خیر از تفاوت تلاش react با دیگر کادر ورک ها و کتابخانه های مو جود اطلاع پیدا خوا هیم کرد.
چرا باید ری اکت را خیال و خاطر بگیریم؟
ادله یادگیری و استفاده از کتابخانه ری اکت سوالی می باشد که پیش روی اکثری از افراد و برنامه نویسان وجود داراست و ذهنشان را درگیر می نماید. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی فریم ورک و کتابخانه برای ساختن فرانت اند در اپلیکیشن ها و اپلیکیشن های مختلف وجود داراست که منش پیشرفت را تا حدود زیادی تسهیل می نماید در دنیای اپلیکیشن نویسی فرانت اند هنوز تغییرات بسیار زیادی به وجود می آید.
این موضوعی که بخواهیم هر روز برای یادگیری و شغل کردن با فریم ورک های گوناگون زمانی را اختصاص دهیم بسیار مشقت بار و نا ممکن بوده به این دلیل‌که عمر فریم ورک ها در این‌شیوه بسیار کوتاه بوده و می توان ریسک یادگیری آن ها را به دوش بکشیم. بنابراین درصورتی که به دنبال یک تکنولوژی هستیم که در نوع خود و در حوزه مشخصی بهترین بوده و قیمت ریسک را داشته باشد سفارش ما به شما یادگیری ری اکت می‌باشد. برای طراحی سایت در مشهد به یارا پارس مراجعه کنید 
بر پایه ی ویژگی هایی که از react در ابتدا ذکر شد. می توان بیان کرد که ریکت بهترین کتابخانه برای فعالیت در حوضه ی ui است. و بیشتر به خیال و خاطر اینکه بازار کار برای فرانت اند کارانی که از react استفاده می کنند زیاد می باشد برای کسانی که به شغل در سمت فرانت و UI علاقه دارا هستند یادگیری react js را پیشنهاد می شود.
همچنین این کتابخانه دارای چند ویژگی های مثبت نیز است که پیرو به گستردن مهمترین آنها خواهیم پرداخت:
یادگیری بسیار سهل ری اکت
هر شخصی که دارای پیش زمینه در برنامه نویسی و کد نویسی باشد این قابلیت و امکان را خواهد داشت تا react js را در معمولی ترین حالت ممکن فرا گرفته و از آن استعمال نماید. این آیتم به عنوان یک ویژگی مثبت برای کتابخانه ری اکت محسوب میشود به دلیل آن که کتابخانه و قاب ورک های دیگری مانند Angular و MVC بسیار پیچیده بوده و یادگیری آنان نیز کاری بسیار دشوار می‌باشد. این نکته گفتنی است که برای یادگیری شل و بی دردسر کتابخانه ری اکت باید دانش مختصری در زمینه ی زبان های برنامه نویسی html و جاوا اسکریپت و css داشته باشید.
تست پذیری فوق العاده ری اکت
کتابخانه react در موضوع تست پذیری بسیار عملکرد مناسبی داشته و فرد به کارگیری کنند این امکان را خواهید داشت تا کامپوننت ها و توابع خود را به آسانی با پارامتر ها و خروجی های مورد نظرش بررسی نماید و در بحث دقت و مجال صرفه جویی بسیار مناسبی را ایجاد کند. همچنین همت کتابخانه ری اکت در مقایسه با اشکال مختلف دیگر کتابخانه‌ها و فریم ورک هایی که در جاوا اسکریپت موجود می‌باشند بسیار کوشش بهتری را ارائه می نماید.

سایدبار وبلاگ سایت و طراحی آن

سایدبار وبلاگ سایت و طراحی آن
یکی نصیب‌های دیدنی در طراحی وب که عنایت آن عموماً نادیده گرفته می گردد، سایدبارها میباشند. سایدبار بلاگ بخشی از طرح بندی بلاگ میباشد که به صورت معمول، دربرگیرنده یک یا این که دو ردیف کناری میباشد، البته بعضی وقت ها قادر است دربرگیرنده سه یا این که حتی چهار نوار هم باشد. سایدر بارها می توانند هدف ها مختلفی داشته باشند و میتوانند در خوب چشم شدن تارنما و ارتقا ترافیک آن نقش مهمی اجرا نمایند در فیض بایستی به پیاده سازی آنان نیز مانند بقیه قسمت‌های وب لاگ دقت خواهد شد. به‌دنبال بیشتر در ارتباط پیاده سازی سایدبار بلاگ و نکاتی که می بایست درباره ی آن به خیال و خاطر داشته باشید، توضیح میدهیم.
هدف ها پیاده سازی سایدبار وب لاگ
سایدبار بلاگ برای هدف ها مختلفی به کارگیری می گردد. اولاً، پیاده سازی سایدبار وب لاگ فرصتی بهتر برای قرار دادن داده ها مهمی میباشد که میخواهید بازدیدکنندگان به آن‌ها دسترسی سریع داشته باشند. دوماً بسته به مقصود بلاگ نویسی و تم یا این که الگویی که برای پیاده سازی وب لاگ خویش به کارگیری می کنید، می توانید سایدبار وبلاگتان را طوری سفارشی سازی فرمائید که داده ها یکسان یا این که متفاوتی را در هر کاغذ و پست به اکران بگذارد و غایت به کارگیری را از آن بکنید. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.
پیاده سازی سایدبار وب لاگ میتواند دربرگیرنده هر چیزی باشد که شما دوست دارید، ولی همت فرمائید منظور‌ها و نیازهای بازدیدکنندگان خویش را بر منظور‌های خویش مقدم قرار دهید تا شایسته ترین تجارب‌ی کاربری را برای آنان ساخت‌و‌ساز فرمایید. درصورتی که نوار کناری وب لاگ شما آکنده‌از تبلیغات نامربوط باشد و چیز دیگری در آن قرار نداده باشید، بازدیدکنندگان آن را نادیده می گیرند یا این که آنقدر از آن ناامید می گردند که دیگر به وب لاگ شما برنمی‌گردند. سایدبار بایستی در سرویس بهبود تجارب کاربری باشد و به آن جراحت نرساند.
شما میتوانید در پیاده سازی سایدبار وب لاگ فیدهایی به دوستداشتنی‌ترین پست‌های وبسایت خویش بدهید تا ماندگاری آن ها را ارتقاء دهید. میتوانید در سایدبار به بایگانی وب لاگ خویش دسترسی بدهید و محتواهای سابق را براساس گروه یا این که تاریخشان مرتبط نمائید تا مخاطب کمتر برای پیدا کردنشان دشواری بکشند. به جز این شما می توانید از سایر مزیت‌های سایدبار که به گستردن ذیل می باشند منفعت‌مند گردید.

بهبود سرعت نسخه موبایل سایت

بهبود سرعت نسخه موبایل سایت
به لحاظ می رسد آحاد اشخاصی که به اینترنت دسترسی دارا‌هستند، مدام شتاب دارند. در سود، لود هر چه سریع خیس وبسایت ها باید در حق تقدم مدیران و طراحان وب سایت قرار گیرد.
سرعت بارگذاری ورژن موبایل تارنما شما عنایت بسیار بالایی دارد. یوزرها تلفن همراه معمولا در همه تایم ها بسیار پرمشغله هستند، و در مواجهه با وبسایت های موبایلی که لود آنان زمان ها ارتفاع می کشد چندان شکیبا نیستند.
به این ترتیب در حالتی‌که می‌خواهید توجه یوزرها تلفن همراه را تا حدی جلب کنید که جذب استفاده کننده داشته باشید و نرخ تبدیل خویش را ارتقاء دهید ، باید سرعت بار گذاری وب سایت گوشی خویش را بالا ببرید.
واحد سنجش ریدایرکت (تغییر و تحول مسیر) را کاهش دهید
(ریدایرکت) Redirect صفحه ها ، سرعت وب سایت شما‌را کاهش می دهد. چون مدتی مجال می‌برد تا سرور، داکیومنت یا این که نشانی اصلی را که دیگر در لینک منظور گردیده قرار ندارد، پیدا نماید و آن را بازیابی کند. صرف مجال بیشتر در طول این فرایند می تواند نرخ پریدن تارنما شما‌را ارتقاء دهد. بدین ترتیب اگر میخواهید تجارت و تعامل و دقت مخاطبان خویش را حفظ نمائید، تغییر تحول ریدایرکت های اینترنت سایتتان را به دستکم برسانید.
از تصاویر فشرده به کار گیری نمائید.
استفاده از تصاویر حجیم در وبسایت هم اندازه صرف زمان زیاد برای لود آن‌ها خواهد بود. برای ارتقاء سرعت، از تصاویر فشرده به کار گیری نمائید، و وسعت آنان را متناسب با موبایل تغییر‌و تحول دهید. در حالتی که بتوانید تعداد تصاویر وب سایت خویش را کاهش دهید، بهتر میباشد. ولی خوب از آن زمانی میباشد که هیچ تصویری به جز گرافیک و طرح های ضروری مانند لوگوی سایت و امثال آن در ورژن تلفن همراه سایت شما وجود نداشته باشد.
طراحی وب خویش را معمولی خیس کنید.
پیاده سازی یک تارنما با وجود جلوه های ویژه جذاب تاثیرگذارتر به لحاظ می‌رسد. البته واحد سنجش کدهای لازم برای این نوع پیاده سازی نیز بسیار مهم است،چون وب سایت شما‌را هنگفت خیس و در فایده کندتر می نماید. طراحی وب خویش را معمولی و در عین درحال حاضر با سلیقه نگه دارید. در منفعت، وبسایت شما در گوشی مدل خیس و سریع خیس بار گذاری میشود.  برای طراحی سایت در مشهد می توانید با رایا پارس همراه شوید.
تا مکان ممکن کمتر از فونت های سفارشی استفاده نمایید.
فونت های سفارشی فوق العاده به حیث می رسند ولی از جاوااسکریپت یا این که CSS متعددی استعمال می نمایند که لود تمامی چیز را به تعقل می اندازد.تا مکان ممکن از فونت های سفارشی استعمال نکنید، ولی درصورتی که ظواهر کلی وبسایت شما به آنها بستگی دارد، دست کم به کارگیری از آن‌ها را به عنوان ها یا این که دیگر قسمت های مهم تارنما خویش محصور نمایید.
صفحه ها موبایلی پرشتاب گوگل AMP را فعال نمائید.
فعال کردن صفحه ها موبایلی پرشتاب گوگل (AMP) بر روی تارنما شما این قابلیت را به آن میدهد تا صرف نظراز دستگاه یا این که پلتفورم آیتم استعمال، همزمان ورژن تلفن همراه تارنما شما هم ظواهر قابل قبولی داشته باشد و هم با‌گاز بار گذاری شود. صفحه ها موبایلی پرشتاب از HTML فرا مینیمالیستی و بسیار معدود حجمی استفاده می نماید تا به مجال زمان بارگذاری مطالب بر روی ورقه موبایل شما سرعت ببخشد.
فرآیند نام نویسی خویش را کوتاه فرمائید.
مراحل معمولی نام نویسی برای یک سایت دربرگیرنده شش عدد هفت مرحله می گردد. به خواسته سرعت بخشیدن به این پروسه، مجموع فرآیند را به سه عدد چهار مرحله کاهش دهید. کدهایی که بنابراین حذف میکنید برگه شما‌را مدل خیس و سریع خیس می نمایند.
ذخیره سازی مرورگر خویش را پر‌نور فرمائید.
مرورگرهای موبایل می‌توانند صفحه ها شما‌را "به خیال بیاورند\" و داده ها تلفن هوشمند یا این که تبلت شمارا برای به کارگیری های آجل ذخیره نمایند. با پر‌نور کردن ذخیره سازی مرورگر، تلاش صفحات بر روی تلفن همراه سریع خیس می گردد.به کارگیری درست از سیستم Caching قادر است اثر بسیار خیر در سرعت بار گذاری ورژن تلفن همراه سایت داشته باشد.
کدهایتان را خلاصه سازی فرمائید.
سایت شما مقدار متعددی کد دارااست که مدام کمی از آن ها مازاد یا این که به طور کامل و غیرضروی می‌باشند. کدهای سایت خویش را با حذف کردن یه خرده از آنها خلاصه سازی کنید تا سایت تان مدل خیس و سریع خیس گردد.
در حالتی که با کدنویسی آشنا هستید، میتوانید خودتان این عمل را انجام دهید، یا این که میتوانید از یکی از شرکتهای دارای اعتبار دراین مورد که بر کدنویسی اشراف بی نقص دارااست، بخواهید تا خلاصه سازی ضروری را برای تان اعمال دهد.
اما معمولا برای seo کدهای وب سایت های پوسته مهیا مانند وردپرس دردسرهای متعددی خواهید داشت چرا که این نوع تارنما ها معمولا کدهای اضافه بسیار بیشتری نسبت به یک سایتی که منحصر به فرد پیاده سازی و کدنویسی گردیده است دارا‌هستند.

نقش پورتفولیو در طراحی سایت

نقش پورتفولیو در طراحی سایت
پورتفولیو تارنما را می قدرت شایسته ترین منش برای نماش مثال فعالیت و توانگری و مهارت های طراح وبسایت به دیگر افراد دانست. در واقع Portfolio حکم یک پلتفرم مدام سبز برای مثال امور، مطالعات موردی و بضاعت و توان های خویش شماست. پورتفولیویی متشکل از پروژه های خوب، کمپین های اثر گذار و دستاوردهای پر رنگ این زمان را در مشت شرکتهای و تاکسی های طراحی وب قرار می‌دهد تا برندشان را متمایز نمایند. به این ترتیب ارائه مثال شغل یا این که پورتفولیوی ماهر میتواند به خوب چشم شدن شما در فضای آنلاین یاری دهد و به جذب مشتریان B2B برای شما سبب خواهد شد. در صورتیکه یک کمپانی یا این که ماشین کرایه ای طراحی وب سایت می باشید، مثال کارهایتان را در وبسایت کمپانی قرار دهید و در‌حالتی که فریلنسر میباشید برای خودتان یک تارنما پیاده سازی فرمایید تا بتوانید پورتفولیوی خویش را به مشتریان عرضه فرمائید.
تصویب پیشنهاد و مشورت
پورتفولیو چیست؟
چرا می بایست پورتفولیو (Portfolio) داشته باشیم؟
پورتفولیو یا این که به عبارتی مثال شغل از ضروری ترین قسمت های معرفی یک تجارت به مشتریان و مخاطبین مقصود میباشد. طراحی وب سایت نیز از این قاعده استثنا ندارد و شما تحت عنوان یک طراح وب سایت یا این که یک کمپانی طراحی وب می بایست شایسته ترین مثال های پیاده سازی خویش را تحت عنوان Portfolio در معرض رویت کرد مشتریان قرار دهید. داشتن وبسایت بدین معناست که مشتریان راهی برای دسترسی به شما دارا‌هستند و در شکل میل میتوانند با شما تماس بگیرند. در صورتی هنوز در دنیای آنلاین فعالیتی ندارید، از فرصت بسیار عقب میباشید. برای مجموع عکاسان، طراحان، بسط دهندگان اینترنت و طیف وسیعی از دیگران تشکیل داد پورتفولیو مانند داشتن یک نمایشگاه آنلاین میباشد که توان و اقتدار هنرمند را به بازدید کننده نشانه میدهد. به این ترتیب هر چه Portfolio توانمند خیس باشد، اعتبار طراح در حیث بیننده بیشتر میباشد و منجر جلب باور آن‌ها میگردد. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با رایا پارس همراه شوید.
آیا ارائه پورتفولیو بر بهینه سازی تارنما اثر دارااست؟
برای آنکه یک نفر به شما توصیه عمل دهد آغاز بایستی شما‌را بشناسد. مشتریان ساخت سایت با جستجوی واژه و کلمه کلیدی موردنظر خویش در موتورهای کاوش، در‌پی یافتن محصول ها و خدماتی میباشند که نیاز آن ها را برطرف نماید. براین اساس تحت عنوان یک طراح تارنما بایستی در ابتدا حاصل کاوش باشید تا بتوانید مشتری جذب فرمایید. آنچه می‌تواند برای شما اعتبار دستیابی نماید، تیم ای از پروژه ها و مثال شغل های مرتبط شماست که مشتری با توکل بر آن، پیاده سازی سایتش را به شما می سپارد.
کارشناسان seo معتقدند شایسته ترین طریق بازاریابی برای دستیابی و شغل های خرد و محلی، تولید پروتفولیویی از مثال کارهاست چون عبارات کلیدی مرتبطی که با آن ها علامت داده می‌شوید را بسط میدهد و دلیلی برای ارتقا اعتبار شما در نزد مشتریان و یوزرها میباشد. در حالتی که پورتفولیوی شما به خیر و خوبی ایفا گردد، یوزرها محلی و لوکال بیشتری را جذب می نماید و خلال بازاریابی سبب ساز بهبود سئوی شما می شود. چون ترافیک بیشتری برای وب سایت شما می‌آورد و با حضور استفاده کننده در وب سایت، دو فاکتور اصلی بهینه سازی برای شما به وجود آمده میباشد.
ارائه توضیحات کافی و ظریف در زمینه ی پروژه ها مشمول حوزه، نوع کار، و وضعیت جغرافیایی شانس شما برای چشم شدن به وسیله مشتری در هنگام کاوش را ارتقا می‌دهد. بطور نمونه در صورتیکه یک مشتری در ادامه یک ماشین کرایه ای ساخت وب سایت ایده پرداز در مشهد میباشد می بایست این واژه و کلمه را سرچ نماید: «ماشین کرایه ای های ایده پرداز ساخت سایت در مشهد». در شرایطی‌که شما همانی میباشید که کاوش می نماید با ساخت‌و‌ساز یک پورتفولیوی حرفه‌ای و بهبود کلمه ها کلیدی مرتبط می‌توانید زمان های فوق العاده ای برای جذب وی خوی نمایید. پس فراموش نکنید عبارت های کاوش را در پورتفولیوی خویش بگنجانید تا حضور خویش در بازار را ثبت فرمایید.
بطور خلاصه می قدرت اذعان کرد ساخت‌و‌ساز پورتفولیو خیر صرفا شما و مهارت هایتان را به مخاطب معرفی می نماید بلکه با ساخت‌و‌ساز ترافیک بیشتر در سود استعمال از کلمه و واژه های کلیدی ظریف، سبب ساز ارتقاء تعامل مخاطب و کاهش نرخ پریدن در وبسایت می‌گردد. که هر دو گزینه از کلیدی ترین فاکتورها در seo وب سایت میباشد.

webometrics چیست و چه اهمیتی دارد؟

webometrics چیست و چه اهمیتی دارد؟
به درجه بندی در طراحی وب های دانشگاهی و موسسه آموزش عالی در عالم که به وسیله آزمایشگاه سایبرمتریک CINDOC واحد تحقیقات ملی اسپانیا تعیین می‌گردد webometrics گفته میشود. درین درجه بندی بیشتر از 24000 دانشگاه براساس اطلاعاتی که در اینترنت منتشر کرده اند سکو بندی شده اند و توسط این محتواها رسیدگی شده اند. وبومتریکس نخسین بار سال 2004 مشخص شد و با تعدادی شاخص تعیین شده هست. ای میزان ها بدین برهان به وجود آمدند تا موسسه های خوب نشریات اینترنتی خود را تقویت کنند.
اهداف وبومتریک webometrics
وبومتریکس به‌این عامل به وجود آمده که دانش گاه ها و موسسه های عالی ترغیب شوند تا محتوای الکترونیک ساخت و منتشر کنند. اصولا با وبومتریکس می خواهند دانش و اندوخته دانشجو یان و دانشگاهیان از طریق اینترنت، در اختیار عامه مردم قرار دهند تا از آنان بهترین مصرف شود. webometrics صرفا مختص دانشکده ها و موسسه های خوب آمریکا و اروپا نمی باشد و دانش گاه های قرار گرفته در آن از تک تک دانا می باشند. وبومتریکس توسط 4 شاخصه گزینش میشود و گزارش های آن نیز در اختیار عموم مردم قرار می گیرد تا از سکو بندی های آن استحضار داشته باشند. webometrics دو مرتبه د ر سال ارائه می‌شود یکبار در تیر ماه یکبار نیز در دی ماه. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.
واحد سنجش سکو بندی وبومتریکس
در ادامه معیار ها و شاخص های اساسی برای تحقیق وبومتریکس نقل شده می باشد:
IMPACT؛ تعداد بک لینک و پیوند های که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل دریافت کند امتیاز مثبت محسوب می شود. اما در‌صورتی‌که شما با وب سایت های دیگر خودتان که در همان سرور قرار دارند بک لینک به وبسایت خود بدهید محاسبه نمی‌شود. ضریب اساسی بودن نیز حدود50% هست.
PRESENCE؛ به تعداد صفحاتی که به وسیله موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شده باشد گفته میشود. ضریب آن نیز حدود5% میباشد.
OPENNESS - Transparent Ranking؛ مبنی بر پروفایل Google Scholar انتخاب میگردد و گردآوری مقاله‌ها 9 معلم رفیعتر کالج می‌باشد. ضریب اساسی بودن این شاخصه نیز حدود 10% هست.
EXCELLENCE؛ تعداد مقاله های دانش گاه میباشد که تشکیل داد و نشر داده شده است را می سنجد ضریب این ترازو در وبومتریکس حدود 35% هست.

Ux چیست؟ ux مخفف چیست؟


Ux چیست؟ ux مخفف چیست؟
در سال های اخیر درباره‌ی این قضیه در ساخت وب سایت زیاد شنیده ایم. در حین عمل کردن با قابل انعطاف افزارهای متفاوت با این گزینه واکنش کرده ایم که رام افزارها ظاری قشنگ دارا‌هستند اما فعالیت با آنان پاره ای طاقت فرسا میباشد. این دقیقا همین معنا ui و ux میباشد.


در‌این نوشته‌ی‌علمی برای شما خوا هیم خاطرنشان کرد از :

ui چیست؟
Ux چیست؟
ui و ux چه تفاوتی باهم دارا‌هستند؟
ui ux designer که می باشد؟
ui چیست؟ ui مخفف چیست؟


Ui مخفف واژه و کلمه ( user interface ) میباشد ، که در فارسی به اصطلاح رابط کاربری شناخته میگردد.
مجموعاَ پیاده سازی ظاهری و آنچه که مشاهده میشود ، پیاده سازی ui متاع نامیده می گردد.
در ساخت وب سایت و اپلیکیشن ui به هرچیزی که در کاغذ اکران مشاهده می شود :

مانند تصاویر ، رنگ ها ، جداول ، متن‌ها و هر آنچه قابل مشاهده باشد ، گفته میگردد.

همین کاغذ ای که دارید مشاهده می‌کنید ، نیز دربرگیرنده می‌شود.

طراحان رابط کاربری یا این که ui designer وظیفه ساخت و ساز یکپارچگی و خوشگل سازی ظاهری یک جنس یا این که تارنما را دارا هستند.

ui برای جذب مشتری و تصاحب کردن امتیاز از گوگل برای seo تارنما ، نیز فاکتور مهمی بشمار میاید.

در اینجا چندین نمونه از ui برای شما اورده ایم:

اینکه ظواهر منو به چه شکل باشد.

رنگ دکمه هایی که مخاطب روی آن کلیک می‌کنید.

اینکه جعبه تبلیغات شما چه طور باشد.



Ux چیست؟ ux مخفف چیست؟

Ux مخفف کلمه و واژه ( user experience ) میباشد ، که در فارسی به اصطلاح تجربیات کاربری شناخته میشود.
در مجموع، روش اندیشه و احساساتی که یک مخاطب از فرآورده داراست، ux است.

ux موجب کردار و جواب فیزیکی یا این که رمانتیک استفاده کننده در طول به کار گیری از مال میشود‌.
در ساخت وب سایت و نرم‌افزار ux به بضاعت فهم استفاده کننده از وبسایت و چگونگی ارائه آن گفته میشود.
طراحان تجارب کاربری یا این که ux designer وظیفه تولید محتوای کیفیت بالا و دارای اعتبار بودن یک فرآورده یا این که تارنما را دارا هستند.

مثالهایی برای ux:

چه آیتم هایی در منو در اختیار بگذاریم.

جعبه جستجوی عبارات در کجای برگه وب سایت یا این که نرم افزار قرار بگیرد.

بنرهای تبلیغاتی کجای برگه قرار داده شوند.

ui و ux چه تفاوتی باهم دارا‌هستند؟
در شرایطی که بخواهیم ui و ux را به گویش معمولی توضیح دهیم ما هر روز به نوعی با این دو کلمه درباره‌ی هستیم. همینطور در‌صورتی‌که بخواهیم بگوییم ui و ux چه تفاوتی باهم دارا هستند؟ می بایست برای شما نمونه بزنیم تا خوب متوجه گردید. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با رایا پارس همراه شوید.

تعاریف متعددی درباره‌ی این دو کلمه وجود دارااست که دراین مکان بابیان معمولی و قابل فهم و شعور به آشنایی آن‌ها میپردازیم.مثلا هنگامی که شما برای خرید یک لپ تاپ مراجعه میکنید ، فاکتورهای مختلفی مدنظر دارید :

پیاده سازی ظاهری لپ تاپ ، رنگ ، اندازه شیت اکران و اندازه ی فیزیکی دستگاه ، بخشی از پیاده سازی ui متاع است.
کانفیگ دستگاه از قبیل : شیوه عمل با لپ تاپ ، سرعت دستگاه در اجرای قابل انعطاف افزارها ( ram ) و ترازو خاطر دستگاه ( hard ) ، سرعت پردازنده ( cpu ) و به صورت کلی احساساتی که به ما در طی شغل کردن با لپ تاپ انتقال میابد ، پیاده سازی ux فرآورده است.
تحت عنوان مثالی دیگر برای تفهیم مسئله :

یا این که وقتی که قصد خرید یک جامه را داریم ، رنگ و طرح خرقه ui آن و محصول پارچه و چگونگی دوخت ux آن میباشد.
دست ظاهری اینجانب ui و رگ و خون و سلول و … ، ux است.

چگونگی انتخاب دامنه مناسب سایت

چگونگی انتخاب دامنه مناسب سایت
گزینش اسم دامنه مطلوب در توفیق شما بسیار اصلی و تاثیرگذار میباشد. آیا با طرز گزینش اسم دامنه اختلال دارید؟ تعیین اسم دامنه مطلوب یک کدام از مهم‌ترین کارهایی میباشد که می بایست برای سایت خویش اجرا دهید. اسم دامنه شما داده ها مهمی را هم به بازدیدکنندگان انسانی و هم به ربات های موتورهای کاوش منتقل می نماید. خوشبختانه ، یک سری شیوه قابل اتکا وجود داراست که میتوانید از آن‌ها برای اثرگذاری اسم دامنه خویش تا حد ممکن به کار گیری نمایید. مثلا ، می‌توانید از لغت ها کلیدی توانمند برای گنجاندن در محتوای خویش استیناف فرمایید، از یک آفریننده اسم وب لاگ برای ایده دریافت کردن استعمال نمائید و تصمیم پایانی خویش را مطابق برخی از معیارهای اصلی اساس ریزی فرمائید. درین پست ، ما راهنمای تعیین اسم دامنه مطلوب ، گزینش شایسته ترین اسم دامنه و تصویب دامنه نو را به اشتراک می‌گذاریم. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه نمایید.
اصول گزینش اسم دامنه (دامین) چیست؟
اسم دامنه شما نشانی منزل سایت شما در وب میباشد ، اگرچه این گزینه به تنهایی چیزی وجود ندارد که بر توفیق وب سایت شما تأثیر گذار باشد، دلایل متعددی وجود داراست که سبب می گردد اسم دامنه را با تمرکز تعیین نمایید. تعیین اسم دامنه منحصر و به یادماندنی به احتمال زیاد با ارتقاء بازدیدکنندگان یاور بوده و آن‌ها را تشویق به رجوع و برگشت می نماید. اسم دامنه شما میتواند فورا به بازدیدکنندگان نو (یا این که یوزرها موتورهای کاوش) تصویری از مورد تارنما شما بدهد. اسم دامنه بر سئو موتورهای کاوش (بهینه سازی) تاثیرگذار خواهد بود. قابل ذکر میباشد که تغییر و تحول اسم دامنه بعد از فعال‌سازی تارنما قادر است عوارض متعددی را به‌دنبال داشته باشد.
به این ترتیب گزینش اسم دامنه مطلوب می بایست یک فرایند ظریف باشد و شما بایستی پیش از گزینش مارک خویش ، همگی آیتم های تعیین دامین را در لحاظ بگیرید. برای سهولت فرایند تعیین اسم دامنه ، ما یک چارچوب بی آلایش 8 مرحله ای داریم که می‌توانید از آن برای تعیین شایسته ترین اسم دامنه برای تارنما خویش استعمال نمایید.
از لغات کلیدی در جستجوی اسم دامنه خویش به کارگیری فرمائید
از تارنما های تولید کننده اسم دامنه استعمال فرمایید
از خط تیره در اسم دامنه پرهیز کنید
تلفظ و املا اسم دامنه را سهل و آسان نمایید
درباره اسم دامنه خویش بازرسی نمائید
اسم دامنه را کوتاه تعیین نمایید
از پسوند .com به کارگیری فرمایید
از تکرار حروف اجتناب نمائید
بعدی نگر باشید

رنگ های کاربر پسند در طراحی سایت

رنگ های کاربر پسند در طراحی سایت
یکی دیدنی‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های طراحی سایت، انتخاب تنالیته رنگی یا رنگ‌بندی صفحات تارنما می باشد. رنگ‌ها به طور بی واسطه روی احساسات و هیجانات کاربران سایت تأثیر دارند و اگر بدون دقت به اصول روانشناسی رنگ گزینش شوند، ممکن هست به ‌راحتی همه زحمات تیم سئوی سایت را به هدر بدهند!
مجموع عملکرد سئو قرار گرفتن وب سایت ما در بهترین نقطه از ویترین وب، جذب کلیک بیشتر، برانگیختن احساسات کاربران و ترغیب آنان به خرید کالا یا خدمات ماست. در شرکت‌های حرفه‌ای مانند ساخت سایت دی ام روم به این گزینه به ‌صورت تخصصی پرداخته می‌گردد، البته درصورتی که قرار است خودتان رنگ‌بندی صفحات وبسایت را انتخاب فرمایید، می بایست عنایت این موضوع در سئوی وبسایت، فلسفه و مضمون‌ مخفی در رنگ‌ها و کلاً اصول انتخاب رنگ در ساخت وب سایت را بدانید. در شرایطی‌که با این موضوعات آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این نوشته‌ی علمی با ما یاروهمدم باشید. طراحی سایت در مشهد را می توانید به رایا پارس بسپارید.
اهمیت رنگ در طراحی وب و تأثیر آن بر بهینه سازی
در سال 2022 تعریف و تمجید جدیدی از بهینه سازی زیر ‌تیتر «Search Experience Optimization»، به‌ معنای سئو تجارب جستجوی یوزرها ارائه شد که تعریف و تمجید پیشین آن با مضمون‌ سئو وبسایت برای موتورهای کاوش را کبیر‌خیس می‌نماید.
در‌این تعریف و تمجید خیر‌ صرفا موتورهای کاوش، بلکه تجربیات کاربری مخاطبان وب سایت نیز به‌ تیتر نصیب مهمی از سئوی وب سایت در لحاظ گرفته‌ گردیده‌است؛ بخشی که ساخت وب سایت فروشگاهی، شرکتی و آموزشی جز بسیار مهمی از آن را تشکیل می دهد.
صفحه ارایی و پیاده سازی کاربرپسند، سرعت بار گذاری بالا و تنالیته رنگی دیدنی کلیه تکه‌هایی میباشند که جورچین ساخت وب سایت را کامل شدن می‌نمایند.
دربین این فاکتورها، رنگ‌بندی اولی و قدرتمندترین المانی میباشد که قادر است احساسات استفاده کننده را تحریک و اعتنا او‌را جلب نماید یا این که کاری نماید که استفاده کننده فورا بعد از ورود به وب سایت، آن را رخنه‌ نماید.
گزینش رنگ مطلوب و دیدنی از این جهت التفات دارااست که به ‌راحتی قادر است نرخ پریدن (بانس ریت) وبسایت را زیر ‌تأثیر قرار دهد.

تکنیک های مهم در طراحی سایت

تکنیک های مهم در طراحی سایت
1- پیاده سازی بی آلایش ای تعیین نمائید.

امروزه مانند پیشین به پیاده سازی بی آلایش، تروتمیز و منظم دقت متعددی می گردد. پیرایش یا این که layout ورقه نیز معمولی میباشد مثالا صرفا یک یا این که دو ردیف داراست. به جهت تجربیات کاربری کاربر میباشد که وقتی که وارد وب سایت شما میشوند به ظاهری نا مرتب برنخورند که در آن وبسایت سردرگم شوند. در طی اینکه ظواهر وبسایت بایستی معمولی باشند، دکورا سیون هم براساس اصول استانداردهای روز بایستی جاری ساختن خواهد شد.
۲- محتوا در راءس برگه قرار میگیرد.
امروزه برخلاف قبل که محتوا در سمت راست قرار می‌گرفت یا این که متحرک بود، در راءس شیت قرار میگیرد. به این شکل شغل را برای تلاوت مخاطبان بسیار راحتتر از پیشین خواهید کرد. این نکات بسیار ریز در صورتیکه در طراحی سایت رعایت گردد میتواند شما‌را چند پله در موتورهای کاوش افزایش دهد.
۳- دقت بیشتر بر روی ظواهر و صورت محتواست تا ظواهر و صفحه ارایی.
همگی می دانند که خوانند‌گان بیشتر به محتوای عالی و کیفیت عالی دقت می‌نمایند، به این ترتیب می بایست برای جلب اعتنا ظواهر محتوا را بهتر کرد. مخاطبان دیگر مانند قبلی به محتواهای که هیچ سیرتکامل ظواهر قابل قبولی ندارند و همینطور ساخت‌و‌ساز محتوای منحصر و براساس نیاز مخاطبان ایجاد نشده باشد هیچ سیرتکامل توجهی نمیکنند. عاملی که برای موتورهای کاوش اساسی میباشد علاقمند بودن کاربر به محتوا میباشد، چه از حیث چگونگی محتوا یا این که ظواهر باشد. ولی این اساسی میباشد که شما به هردو گزینه دقت فرمائید. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.
۴- دقت بیشتر بر استفاده از فضای سفید.
این فعالیت نسبت به قبل ارتقا یافته میباشد و به تفکیک هر تکنیک گرافیکی و پیاده سازی امداد می‌نماید.وقتی که در یک کاغذ از وبسایت چینش صحت نباشد و فضای سپید آن نسبت به سایر المانها بیشتر باشد به مخاطبان احساس بدی دست خواهد اعطا کرد. به این شکل شما می بایست برای پیاده سازی سایتتان از گرافیست و طراح اینترنت دارای تخصص به کار گیری نمائید. تا مخاطبان بیشتری را جذب سایتتان فرمائید.

هرو هدر چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

هرو هدر چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

یک کدام از بروزترین و دوست داستنی ترین تکنیک های طراحی وب سایت اینک استفاده از تصاویر بزرگ در قسمت بالایی وب سایت میباشد، اما نه فقط یک تصویر تعالی معمولی. در حقیقت از تصویری جالب و تاثیرگذار به یاور مقدار یه خرده متن استفاده می‌شود که به اندازه کاغذ نمایش به نظر برسد. وقتی از چنین تصاویری در بالا ترین بخش صفحه استفاده شود به آن تکنیک hero header در طراحی وب میگویند. همانند هدر شیت اساسی تارنما وبسیما، هنگام ورود به صفحه مهم او‌لین چیزی که به چشم می‌خورد یک هدر بزرگ هست که به اندازه مجموع کاغذ نمایش بوده و با ذیل آوردن اسکرول می توان بخش های بعدی سایت را دید.
نام تجاری خود را در هنگام طراحی hero header حیث فرمایید، بالای برگه سمت چپ و یا راس تصویر فضای مناسبی برای این عمل هستند. برای لوگوی خود می توانید رنگ سفید و یا مشکی را تعیین نمایید، اعتنا نمائید که بخوبی از تصویر گزینه قابل شناسایی باشد و از استعمال از رنگ های متفاوت برای این عمل اجتناب نمایید.
عناوین را برجسته فرمائید ، طریق به کارگیری از فونت و تصاویر قادر است برای کاربر بسیار دیدنی توجه باشد. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.
در گزینش رنگ ها اعتنا کنید، در صورتی شما از یک تصویر رنگی به کارگیری می‌کنید بقیه مفاد اطراف آن را سفید و یا سیاه نمایید. درصورتی که تصویر سیاه و سفید می‌باشد از یک پلت تک رنگ برای متن هدر به کار گیری فرمائید.
متن خود را در جایی قرار دهید که مانع از دیده شدن تصاویر نشود.
از حروفی با سایز گران قدر و فونتی ظریف استعمال فرمائید این کار خوانایی متن را بالا می برد.
به قرار دادن یک دکمه پر‌نور و با طراحی تخت در هدر خود فکر کنید.
از منوی ثابت استفاده فرمایید، با این‌شیوه عمل را برای کاربران شل کنید تا با استفاده از اسکرول به بخش های دیگر شیت راه و روش یابند. منو را در هدر وبسایت و سوا تصاویر جای دهید. تکنیک hero header در طراحی سایت سوای استفاده از منوی ثابت ممکن است دسترسی به بخش های متفاوت سایت را برای کاربران خلل سازد.
از سایه و رنگ محو برای متمایزکردن نوشته ها از تصاویر استفاده فرمایید، کلیه نوشته ها برای موءثر واقع شدن می بایست خوانا باشند.
هدری ساخت و ساز کنید که responsive بوده و در موبایل و تبلت نیز بخوبی شغل کند، بدین گزینه هم فکر کنید که در صفحه ها نمایش کوچک تر چه‌گونه ارائه می‌شود و چه تصویر و متنی نمایش میدهد.