آرشیو فروردین ماه 1402

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

وب‌اپلیکیشن‌های pwa

عبارت "اینترنت‌نرم افزار‌های پیش رونده" بوسیله مهندس Google Chrome به اسم Alex Russell مطرح شد، که وی از این عبارت برای تعریف یک نسل از اپلیکیشن‌های اینترنت که مانند وب سایت‌های معمول لود میشوند ولی این مزایا را نسبت به آن‌ها دارا هستند، به کار گرفت: خصوصیت‌های جانبداری به وسیله مرورگرهای امروزی مثل سرویس ها پرسنل و فهرست‌های اپ اینترنت، ارائه عملکردهای کاربردی مثل قابلیت کارکردن به‌شکل آفلاین، آرم دادن پیغام‌های هشداردهنده و بقیه خصوصیت‌هایی که به‌شکل سنتی صرفا با اپلیکیشن‌های native انجام می شوند.
PWAها همینطور مانند پلی در مسافت در بین اپ‌های تلفن همراه و سایت‌ها می‌باشند که شایسته ترین نصیب هردوی آن ها را ارائه می‌نمایند.
PWA هنگامی پدید آمد طراحی سایت در مشهد که یوزرها به دنبال تجارب جدیدی با تلفن همراه بودند ولی زیرا با تعداد متعددی نرم‌افزار روی دستگاه‌هایشان اشراف‌گردیده بودند، نسبت به نصب اپ‌های تازه بی‌تمایل بودند.
بیشتر کمپانی‌های ممتاز فعلا سوار بر قطار PWA میباشند و اپلیکیشن اینترنت خودشان را با کارایی native منتشر کرده‌اند که به‌تیتر‌نمونه می‌اقتدار به این موسسه‌ها اشاره نمود: AliExpress که یک ارتقا ۱۰۴ درصدی در نرخ تبدیل برای یوزرها گزارش نموده است و Twitter که ۶۵ درصد ارتقا در صفحه ها هر قسمت، ۷۵ درصد ارتقاء در توئیت‌ها و یک کاهش ۲۰ درصدی در نرخ دفع مخاطب گزارش نموده است.
مزایا و معایب مهم اینترنت‌نرم افزار‌های پیش رونده
کل مزایا و معایب اساسی اینترنت‌نرم افزار‌های پیش رونده، ریشه در‌این حقیقت دارا‌هستند که PWAها سهولت و دسترسی به اینترنت را با سعی native ادغام می‌نمایند.
مزایا
وضعیت آفلاین
PWA قادر است بوسیله مرورگر اینترنت ذخیره گردد و حتی به‌شکل آفلاین هم می‌قدرت از آن بهره برد.
این خبر بسیار خیر برای کسب و کار‌هایی میباشد که کاتالوگ مال دارا هستند زیرا مشتریان می توانند تولیدها را حتی وقتی که به نت متصل نیستند، مشاهده نمایند که‌این نرخ مشغول نگه‌داشتن مخاطب را ارتقا می دهد و باعث به سوددهی بیشتر می گردد.
پیشرفت در عملکرد
«در‌حالتی که فرصت بار گذاری یک تارنما بیشتر از ۳ ثانیه ارتفاع بکشد، ۵۳ درصد از یوزرها آنرا رخنه‌ خواهند کرد! هنگامی‌که تارنما بار گذاری شد، یوزرها از آن انتظار دارا هستند که سریع شغل نماید و جواب به درخواست‌های آنان به‌کندی شکل نگیرد.»

مزایا و معایب وب اپلیکیشن

خب، برای اینکه بتوانید خوب تصمیم پایانی‌تان را در ارتباط تشکیل داد برنامه یا این که اینترنت نرم افزار بگیرید، پیرو به مزایا و معایب هر دوی اینها اشاره میکنم. با اینجانب همدم باشید.
مزایا
سازش بالا! خلاف نرم افزار که برای یک گوشی با سیستم برهان خاص ساخته میگردد، به عنوان مثال تنها تلفن‌های هم پا اندروید، اینترنت اپلیکیشن‌ها سازش بالایی داشته و با هر پلتفرمی، از رایانه گرفته تا گوشی اندروید و IOS در دسترس شما می باشند.
هزینه‌های اندک: هزینه فعال‌سازی و تشکیل داد یک اینترنت نرم افزار نسبت به هزینه‌های تشکیل داد نرم افزار کمتر میباشد. چراکه برای تشکیل داد اینترنت نرم‌افزار، به گویش‌های نرم‌افزار نویسی کمتر و در سود متخصصان و فرصت کمتری نیاز دارید.
حفظ ارزان: در حالتی که تا الان تجربیات تشکیل داد یک پلتفرم نرم افزار نویسی‌گردیده را داشته باشید، میدانید که در مجموع این سیستم‌ها به صورت مداوم با خطاها فنی روبرو میگردند. در اینترنت نرم افزار‌ها در کل ایرادات و نیاز به بروزرسانی تا حدودی کمتر از نرم افزار بوده و در سود هزینه‌های مراقبت‌اش یه خرده کمتر میباشد.
بروزرسانی بی آلایش! مغایر نرم افزار‌ها که دایم بایستی طراحی سایت در مشهد  پس از بروزرسانی به یوزرها برای نصب ورژن تازه خبر بدهید، محتوای اینترنت اپلیکیشن‌ها به راحتی بروز میشوند. این یعنی نیاز وجود ندارد دایم در عملکرد باشید تا مخاطب را متقاعد به بروز کردن ورژن نرم‌افزار‌اش فرمایید. زیرا مخاطب با هر ورودش، به ورژن تازه نرم افزار وارداتی.
سوای نیاز به دانلود: برای اینکه یوزرها را به ورود به اینترنت برنامه دعوت فرمائید، کافی میباشد یک پیوند برای‌شان بفرستید. پس عملا نیاز به دانلود هیچ نرم‌افزار غیر وابسته‌ای ندارند و سریع وارد ورژن اینترنت شما میشوند.
معایب
مستلزم وب: آری، احتمالا می دانید که اکثر زمان ها نرم افزار‌ها فارغ از نیاز به وب هم روی تلفن مخاطب عمل می‌نمایند ولی اینترنت اپلیکیشن‌ها الزاما مستلزم وب می‌باشند. ولی در صورتی قصدتان ایجاد کرد یک نرم افزار فروشگاه آنلاین یا این که اینگونه چیزی باشد، در هر هم اکنون می بایست مخاطب برای مشاهده محتوای نرم‌افزار اینترنتش را فعال نماید. به این ترتیب خیلی برای شما فرقی نمی‌نماید.
بازاریابی ضعیف! در حالتی‌که قصدتان از پیاده سازی نرم افزار این میباشد که آن را در مارکت‌های نرم افزار مثل گوگل پلی، بازار و اپلیکیشن استور آیفون منتشر فرمائید، خب این قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد. پس عملا اینترنت نرم‌افزار بیشتر برای آن‌تیم از اشخاصی مطلوب میباشد که مقصود‌شان تنها ارتقا دسترسی به تارنما و بیزنس اینترنتی‌شان میباشد. خیر الزاما تولید یک مسیر بازاریابی دیگر.
همت کمتر: به طبع نمی‌توانید انتظار داشته باشد ورژن اینترنت برای یوزرها تلفن همراه شما به اندازه یک نرم افزار Native قابلیت و امکان داشته باشد.
UX ضعیف‌خیس: با دقت به اینکه دست‌تان برای ساخت و ساز تغییرات به اندازه نرم افزار گشوده وجود ندارد، احتمالا تجربیات کاربری (شل بودن استفاده کننده در به کارگیری از اپلیکیشن) آن نسبت به نرم افزار ضعیف‌خیس باشد.

مهمترین کاربردهای API در طراحی سایت

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
به کارگیری از قابلیت و امکان‌های ابزار گوگل آنالیتکس اولی کاربرد API در طراحی وب میباشد که استعمال از آن قابلیت و امکان پژوهش و بررسی عمل بازدیدکنندگان را در چنگ شما قرار می دهد. با اتصال API ابزار Google Analytics به سایت خویش می توانید همت قسمت‌های گوناگون آن را آیتم تحقیق قرار دهید و بهینه سازی وب سایت‌تان را نیز بهبود داد.
نقشه گوگل (Google Map)
API گوگل مپ یا این که نقشه گوگل دیگر کاربرد API در ساخت سایت میباشد که قابلیت و امکان قرار دادن یک وبسایت همانند وبسایت فروشگاهی و یا این که داده ها یک دکان یا این که رستوران را در چنگ اینترنت مستران قرار می دهد. طراحی سایت در مشهد یوزرها هر روزه سوای آنکه باخبر باشند از API گوگل مپ برای کشف کردن مجاورت‌ترین رستوران‌ها، ساعت ها کاری، داده ها تماس و غیره اماکن تصویب گردیده در گوگل مپ استعمال می‌نمایند.
فراگیری تصویب تجارت در گوگل مپ
گوگل فونت (Google Fonts)
Google Fonts API نیز به پیشرفت دهندگان و طراحان قابلیت می دهد تا از فونت‌های گوگل در سایت خویش به کار گیری کنند. بنابراین دیگر نیازی به میزبانی فولدر‌های فونت حجیم و هنگفت بر روی سرور خویش ندارید و می توانید به طور بی واسطه فونت‌های گوگل را در وبسایت خویش ایفا فرمایید.
ترجمه گوگل (Google Translate)
از سایر مثال‌ها و کاربرد API در طراحی وب سایت می توانیم به API ترجمه گوگل اشاره کنیم که قابلیت و امکان ترجمه سریع و سهل قسمت‌های متعدد و محتواهای یک وبسایت به همه گویش‌های جهان را برای شما مهیا میاورد. با استعمال از API این خدمت نیازی به پیاده سازی و کدنویسی یک معنی کننده هوشمند برای سایت خویش ندارید و به راحتی می توانید از قابلیت و امکان‌های ترجمه گوگل در وبسایت‌تان به کارگیری فرمائید.
روز‌نگار گوگل (Google Calendar)
اخذ API روز‌نگار گوگل مثال دیگری از کاربرد API در ساخت سایت میباشد و اجرای این امکان برای وبسایت‌هایی مطلوب میباشد که رویدادهای حضوری و آنلاین اکثری را برگزار می‌نمایند. با اخذ API روزنگار گوگل به راحتی میتوانید با این خدمت کاربردی رابطه برقرار کرده و رویدادهای همگانی یا این که سری خویش را به هم پا بیان تاریخ ظریف از روزنگار گوگل اکران دهید.
یوتیوب (Youtube)
از سایر مثال‌های کاربرد API در ساخت سایت قادر خواهیم بود به اخذ API از کانال اجتماعی توییتر به تارنما اشاره کنیم. حتما می دانید که آپلود فولدر‌های ویدیویی در سرور وب سایت ایده چندان جالبی وجود ندارد. با به کار گیری YouTube API می توانید به راحتی پخش‌ کننده‌های کلیپ را در اینترنت ‌وبسایت خویش قرار دهید و پیکربندی پخش را نیز سفارشی سازی نمایید. شما همینطور می توانید از API برای جابجایی داده‌ها از YouTube به داشبورد وبسایت خویش نیز به کار گیری فرمایید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای وب و طراحی سایت

یادگیری اپ نویسی یکی دیدنی ترین ها برای طرف داران به فناوری میباشد. حتی درین ده سال اخیر، اپلیکیشن نویسی در بالا فناوری هایی قرار گرفته که دنیای امروزی را هدایت می نماید. ولی از کجا می بایست استارت فرمایید؟ آیا در ادامه نرم‌افزار نویسی گوشی میباشید؟ آیا قصد دارید یک توسعه و گسترش دهنده اینترنت گردید؟ و یااینکه میخواهید نرم افزار نویسی دسکتاپ را خاطر بگیرید؟ درسته گزینش سخته. در صورتی پاسختان اپ نویسی اینترنت میباشد پس نیازی به جستجوی بیشتر ندارید چون این نوشته‌ی‌علمی به شما تماما امداد می نماید تا با شایسته ترین گویش های نرم افزار نویسی توسعه و گسترش اینترنت آشنا گردید.
گشوده هم به صورت کلی در‌حالتی که در امر شایسته ترین گویش های نرم افزار نویسی سردرگم می باشید، این را هم پوشش داده ایم. طراحی سایت در مشهد  این نوشته‌ی‌علمی درباره ۱۰ گویش اپلیکیشن نویسی دوست داستنی در سال ۲۰۲۰ میباشد، دقیقاً به عبارتی چیزی که شما به دنبالش می باشید. پس بیایید استارت کنیم.
۱۰ گویش رفیعتر اپ نویسی برای پیشرفت اینترنت
پیشرفت اینترنت یک سری بخش دارااست: سمت استفاده کننده (فرانت-اند یا این که Front-End)، سمت سرور (بک-اند یا این که Back-End) و بسط بدون نقص در هر دو سمت (Full-stack). در اینجا شایسته ترین گویش های اپ نویسی را پژوهش میکنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید و نرم‌افزار نویسی در مورد توسعه و گسترش اینترنت را آغاز نمایید.
توی این پک فوق العاده، صفرتاصد مبانی اپلیکیشن نویسی رو جوری خاطر می گیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا این که پک دیگه ای خیر دیدی خیر شنیدی! سوای هیچ کلاسی، با صفرتاصد مبانی نرم افزار نویسی نرم افزار بزن، پروژه مبنا خاطر بگیر و حسابی پول در بیار!
گویش هایی که تحقیق می‌کنیم، مشتمل بر:
JavaScript
HTML و CSS
TypeScript
Python
Node JS
ASP.NET
Java
Ruby
MEAN (Stack)
MERN (Stack)
شایسته ترین گویش ها برای بسط فرانت-اند
توسعه و گسترش فرانت-اند، نرم‌افزار نویسی سمت مخاطب میباشد. اصولا دربرگیرنده تمامی موادسازنده ظاهری میباشد که در برگه اینترنت مشاهده می‌کنید. این بخش جایی میباشد که مخاطب با پیمایش و مرور صفحه های، به صورت بدون واسطه با اینترنت در تعامل میباشد. در صورتی شخص خلاقی می‌باشید یا این که به شغل پیاده سازی عشق مندید اینجا برایتان خوب میباشد. خب بیایید لهجه های نرم افزار نویسی بسط فرانت-اند را مرور کنیم: