آرشیو دی ماه 1401

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

برای مزون لباس کدام‌یک ضروری‌تر است؛ وب‌سایت یا پیج اینستاگرامی؟

می توانید از کمپین‌های تبلیغاتی متنوع‌تری استعمال فرمائید.
به عبارتی‌طور که می دانید، اینستاگرام به‌تیتر یکی پرکاربردترین پلتفرم‌های کانال اجتماعی شناخته می‌گردد. به این ترتیب، شما می توانید اکثری از مشتریان بالقوه مزون خرقه خویش را در اینستاگرام پیدا نمائید. در سال‌های اخیر صورت‌های مختلفی از کمپین‌های تبلیغاتی را در اینستاگرام چشم‌ایم که اکثری از آن ها با پیاده‌سازی استراتژی مطلوب و به شغل بردن پیشنهادات انحصاری برای یوزرها، به هدف ها خویش دست پیدا کرده‌اند.
ترافیک ورودی به تارنما خویش را ارتقاء دهید.
یکی‌از مهمترین مزایای به کارگیری از اینستاگرام، تولید یک پل در میان دو شبکه فروش متعدد میباشد. طراحی سایت در مشهد درصورتی که برای مزون خویش یک اینترنت‌تارنما پیاده سازی کرده‌اید، میتوانید ترافیک ورودی آن را از روش اینستاگرام ارتقاء دهید.
یکسری استدلال برای تشکیل داد و فعال‌سازی یک اینترنت‌وبسایت مزون خرقه
67 درصد از دستیابی‌وکارها، یک اینترنت‌تارنما دارا هستند. این تعداد در سال‌های آتی و ارتقاء سرمایه‌گذاری‌ها بر روی دیجیتال مارکتینگ، به‌شدت ارتقا خواهد یافت. فرقی ندارد که مغازه جامه شما عمدتاً به‌شکل آنلاین فعالیت می‌نماید یا این که فقط میخواهید آیتم‌های کسب و کار الکترونیک را به مزون خرقه خویش اضافه نمایید؛ در هر دو شکل اصلی میباشد که یک اینترنت‌تارنما برای برقراری رابطه با مشتریان بیشتر داشته باشید. ولی چرا به‌مکان پلتفرم‌های بدون پول بایستی در یک اینترنت‌وب سایت سرمایه‌گذاری فرمایید؟ چون:
اینترنت‌وب سایت می تواند متکی بودن مشتریان بالقوه شما‌را جلب نماید.
تعداد مشاغلی که فقط در اینستاگرام فعال می‌باشند، مدتی میباشد که در اکنون ارتقاء میباشد. بخش اعظمی اشخاص عصر‌های آنلاین میگذرانند و با ساخت‌و‌ساز یک پیج اینستایی، دکان جامه آنلاین خویش را فعال سازی می‌نمایند. به عبارتی‌طور که میدانید، اینستاگرام یک پلتفرم بدون پول میباشد که حدود 3.8 میلیارد نفر در سراسر دنیا از آن به کارگیری می‌نمایند.
با دقت به بدون‌پول بودن عمل و فعال‌ساز‌ی حصول‌وکار درین پلتفرم، هر کسی میتواند مزون جامه خرد خویش را در آن فعال سازی نماید؛ البته از طرف دیگر، همین خصوصیت سبب می‌گردد عموم نسبت به اکثر اوقات پیج‌های فروشگاهی شک وتردید داشته باشند. رسانه‌های اجتماعی در واقع میدان مین کلاهبردارها و کمپانی‌های مشکوک می‌باشند که با پول یوزرها ناپدید میگردند. این در حالی میباشد که یک اینترنت‌وبسایت حرفه ای به یوزرها باور خیال و خاطر بیشتری میدهد. بدین‌ترتیب، مزون خرقه شما میتواند از اینترنت‌وب سایت برای علامت دادن سوابق، اعتبار و درنهایت قابل‌پشت گرمی بودن خویش به کار گیری نماید
اینترنت‌وبسایت یک کدام از صرفا پلتفرم‌هایی میباشد که شما صاحب و مالک آن میباشید.
پیج اینستاگرام شما در واقع یک ملک اجاره‌ای میباشد. بدین مفهوم که شما در دست گرفتن 100 درصد بر روی هر چیزی که در آنجا حادثه می‌ افتد، ندارید. این پلتفرم ضوابط خاص خویش را دارااست و به شما اذن نمی‌دهد محتواهای خویش را به هر شکلی که میخواهید منتشر فرمایید. این برخلاف امکاناتی میباشد که اینترنت‌وبسایت در مشت شما و مزون لباستان قرار می دهد.
وقتی که یک اینترنت‌وب سایت را فعال سازی می کنید، در اختیار گرفتن و مالکیت بی نقص بر تمامی قسمت‌ها و محتواهای آن دارید. همینطور ما یحتاج وجود ندارد نگران الگوریتم‌های مزاحم باشید که دائماً تعداد اشخاصی که محتوای شما توانمند به دسترسی به آنها میباشد را تغییر و تحول می دهند. جذاب میباشد بدانید که آدرس اینترنتی یکی از دیگر از فقط پلتفرم‌هایی میباشد که در دیجیتال مارکتینگ می توانید صاحب و مالک آن باشید. آمارها آرم می دهند که مشترکان نشانی اینترنتی از حیث ترازو تبدیل، 15 موازی بیشتر از فالورهای اینستاگرام و بقیه پلتفرم‌های سوشال مدیا با ارزش میباشند
در ساخت وب سایت‌وبسایت خویش از آزادی خلاقانه بهره مند می‌باشید.
در حالتی‌که دیده‌انداز خاصی برای مزون جامه آنلاین خویش دارید، سرمایه‌گذاری در ساخت وب سایت سفارشی شایسته ترین تکان روبه‌جلو برای شما میباشد. به عنوان مثال، غایت کوشش شما برای بهبود پیج اینستاگرام قادر است افزودن یک عکس خوشگل و کیفیت خوب باشد، ولی نمی‌توانید فرمت و شیوه اکران آنها‌را تغییر تحول دهید. شما نمی‌توانید بیشتر از 150 کاراکتر به بیو (Bio) خویش اضافه نمائید. درنهایت، فقط یک پیوند بیو به پیج شما تخصیص یافته میباشد.
این در حالی میباشد که ما دوست داریم شم متمایز بودن خویش از دیگر مزون‌های جامه را به مخاطبان منتقل کنیم. شایسته ترین شیوه برای جاری ساختن این عمل، ساخت‌و‌ساز یک اینترنت‌وب سایت میباشد که برای پیاده سازی قسمت‌های گوناگون و پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه به شما آزادی کار بدون نقص میدهد. این آزادی شغل بالاتر از فونت‌ها، رنگ‌ها و بقیه عنصرها بصری میباشد که میتوانید تعیین نمایید. شما دقیقاً می توانید مشخص و معلوم نمائید که می خواهید مزون شما چه‌گونه در شیت‌

طراحی سایت و نکات مهم استفاده از جی کوئری

طراحی سایت و نکات مهم استفاده از جی کوئری
محمد یک طراح سایت تازه کار هست. امروز هنگامی درحال تلاوت نو‌ترین مقاله‌های حوزه ساخت سایت بود با این عنوان روبه‌رو شد: «یادگرفتن طراحی وب سایت با jQuery» محمد تا به‌فعلا نام جی‌کوئری را نشنیده بود (شما چطور؟!)، بنابراین از روی کنجکاوی با گاز روی نام نوشته ی علمی کلیک و وارد آن شد! بعد از خواندن نوشته ی علمی دفتر کار نکات مهمی که در کلاس‌ها و کارگاه‌های ساخت وب سایت گردآوری‌آوری کرده بود را گشوده کرد و این‌سیرتکامل نوشت: «با جی‌کوئری یک کد پنج‌خطی جاوا اسکریپت، یک خط می‌گردد!»
امروزه تمامی طراحان در ادامه شیوه های سهل و سریع برای طراحی سایت هستند؛ طراحی سایت در مشهد دیگر کسی عشق‌ای به تایپ کردن تعداد متعددی کد را برای یک خصوصیت خرد در وبسایت ندارد. خب خوشبختانه محمد راهش را کشف کرد: استعمال از سیستم جی‌کوئری! بایستی بگوییم طبق داده های عددی در سال ۲۰۱۸ این ابزار در ۷۸ درصد از ۱ میلیون سایت بلندتر عالم مستعمل میباشد!
در شرایطی‌که شما هم می خواهید بدانید این ابزار دقیقا چیست و تکنیک‌های جذاب آن را بشناسید، وقت را تلف نکنید و سریع به ادامه نوشته‌ی‌علمی بروید!
ابزار جی‌کوئری (jQuery) چیست؟
HTML، CSS و جاوا‌ اسکریپت سه گویش اساسی نرم افزار‌نویسی وب سایت می‌باشند. ما اینترنت‌تارنما‌های خویش را با HTML ساختار و با CSS استایل میدهیم و قابلیت و امکان‌های تعاملی را با جاوا اسکریپت اضافه می‌کنیم. در واقع اکثر خصوصیت‌های متحرک و هر عملی که در فایده کلیک یا این که اسکرول استفاده کننده واقعه می‌افتد با جاوا اسکریپت ساخته میگردند.
جی‌کوئری (jQuery) یکی‌از دوستداشتنی‌ترین کتابخانه‌ها و کادر‌ورک‌های جاوا اسکریپت و سیستمی منبع‌گشوده می باشد. این سیستم یک نحوه سریع برای پیاده‌سازی خصوصیت‌هایی مثل مدیریت حوادث، انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه به شما ارائه میدهد.
شعار جی‌کوئری «کمتر بنویس، بیشتر انجام بده» می‌باشد! این شعار دقیقا وظیفه اصلی این کتابخانه را تعریف می‌نماید! جی‌کوئری یک گویش نرم افزار‌نویسی وجود ندارد، بلکه ابزاری برای تایپ کردن کدهای رایج جاوا اسکریپت به‌شکل خیلی مختصرتر هست. شما با مقایسه جمله «درود، دانا!» (Hello, World) در جاوا اسکریپت و جی‌کوئری، می توانید تفاوت این دو را تماما متوجه گردید:
با جاوا اسکریپت:
document.getElementById(\\\\\\\"demo\\\\\\\").innerHTML = \\\\\\\"Hello, World!\\\\\\\";
با جی‌کوئری:
$(\\\\\\\"#demo\\\\\\\").html(\\\\\\\"Hello, World!\\\\\\\");
می بینید که کدهای طولانی جاوا اسکریپت با این ابزار تا چه ترازو کوتاه‌خیس و بی آلایش‌خیس می‌گردد. جی‌کوئری یک ابزار کراس‌پلتفرم (cross-platform) می باشد؛ یعنی شما کارکشته به به کارگیری از آن در کلیه پلتفرم‌ها (کامپیوتر، تبلت و ...) هستید. این ابزار همینطور منبع‌گشوده (open-source) می‌باشد و شما می‌توانید برای تغییر و تحول ظواهر وبسایت‌ و سفارشی‌سازی فضای آن در کدهای جی‌کوئری هر تغییری نیاز بود، اجرا فرمائید.
به‌همین دلایل در سال ۲۰۱۵ این ابزار در ۶۲.۷ درصد از ۱ میلیون اینترنت‌وب سایت برتر و ۱۷ درصد از مجموع سایت‌های اینترنتی فقیه مصرف شده میباشد!!! در ادامه تنی چند از مزایا و معایب این سیستم را با هم رسیدگی می‌کنیم.
مزایا و معایب ساخت سایت با jQuery چیست؟
جی‌کوئری برای طراحان سایت چه با‌تجربه و چه تازه کار، یک ابزار دیدنی میباشد. برای کسب به خصوصیت‌های به‌ظواهر غامض وب سایت با جاوا اسکریپت، این ابزار روشی شل و ول‌خیس را ارائه می دهد. به کار گیری از جی‌کوئری برای طراحی سایت مزایای متعددی نسبت به بقیه  کتابخانه‌های جاوا اسکریپت (یا این که حتی خویش جاوا اسکریپت!) داراست:

برای طراحی اپلیکیشن موبایل از ری اکت نیتیو استفاده کنید


برای طراحی اپلیکیشن موبایل از ری اکت نیتیو استفاده کنید
شما برای سپرده گذاری در مارکت در درحال حاضر پرورش گوشی چه اپ هایی دارید؟
براساس گزارش statista.com نرم افزار های گوشی تا سال 2020 از روش نرم‌افزار استورها و تبلیغات ،حدود 188.9 بیلیون دلار درآمد خواهند داشت. فرصتی گرانقدر برای تجارت. به این ترتیب مجال آن رسیده میباشد که به مارکت گوشی روی آورید. مبرهن میباشد که یوزرها با دهها نرم افزار در تلفن همراه های هوشمند آشنا می‌باشند. درنتیجه شما می بایست اپلیکیشنی تاثیرگذار برای ارئه به آنان داشته باشید. یکی‌از راهکارها برای خلق و خوی اپلیکیشنی تاثیرگذار استعمال از ری اکت نیتیو میباشد. در‌این نوشته‌علمی می‌خوانید ری اکت نیتیو چیست و چرا بایستی از آن در پروژه های تلفن همراه به کارگیری فرمائید.
ری اکت نیتیو چیست؟
ری اکت نیتیو قاب ورکی میباشد که به شما قابلیت می دهد با به کارگیری از جاوا اسکریپت، نرم افزار های نیتیو تلفن همراه بسازید. بطور معمول شما می بایست اپلیکشن گوشی خویش را با استعمال از جاوا اسکریپت (برای آندروید) و Swift/Obj-C (برای iOS) اپ نویسی فرمائید.  طراحی سایت در مشهد ری اکت نیتیو با حذف این می بایست در مدتی کوتاه و با به کارگیری از صرفا یک لهجه کدنویسی، نرم افزار هایی به طور کامل کاربردی(فانکشنال) خوی میکند.
آیا ری اکت نیتیو ابداعی به طور کامل تازه میباشد؟ خیر دقیقا. این کادر ورک به وسیله شرکت به طور کامل شناخته گردیده ی فیسبوک و همین چندین سال پیش گسترش یافت
درواقع تولید کننده ReactJS و ری اکت نیتیو هردو فیسبوک میباشد. فیسبوک او‌لین شرکت میباشد که ری اکت را برای ساختن این پلتفرم اجتماعی خوی کرد. فیسبوک بعد از توسعه و گسترش ی بیشتر، ReactJS را بعنوان یک منبع گشوده(open source) برای اینترنت ارائه کرد.
ولی این شرکت همچنان با نرم افزار گوشی خویش در کشمکش بود. آنان بایستی دو مقر کد یکی از برای iOS و دیگری برای آندروید را مراقبت نمایند. فیچرهای بکار رفته در Swift در iOS بایستی بطور غیروابسته گانه در جاوای آندروید ایفا شوند. سود نرم افزار های نامتقارن و کپی گردیده بود.
ولی ری اکت نیتیو این نقص‌ را حل کرد. غرض از رفتار ری اکت نیتیو سهولت در رفتار نرم افزار های گوشی میباشد. بعبارت دیگر در شرایطی که بتوانید اپلیکیشنی را یکبار در جاوا اسکریپت کدنویسی کرده و آن گاه آنرا به آندروید و iOS توسعه و گسترش دهید معاش خیلی آسانتر می‌شود.
در صورتیکه از نرم افزار قانونی فیسبوک در آندروید و iOS استعمال کرده باشید، ری اکت نیتیو را درعمل چشم اید.
واحد سنجش آوازه و محبوبیت ری اکت نیتیو در مارکت شر
آوازه و محوبیت ری اکت نیتیو بعنوان راهکاری موءثر برای نرم افزار های گوشی cross-platform و فشار معدود خیس روی میزان دارایی در حالا ارتقا میباشد. ولی محبوبیت آن دقیقا چقدر میباشد؟
به مارکت شر ری اکت نیتیو نگاه فرمائید:
بد وجود ندارد. این داده های عددی با درنظر تصاحب کردن نرم افزار های رفیعتر در اپلیکیشن استور و گوگل پلی استور بدست آمده اند. در بین پانصد نرم افزار بلندتر در ایالات متحده، 18.76 درصد از نرم افزار های نصب گردیده با ری اکت نیتیو تشکیل‌شده اند.
درحقیقت در گروه ی نرم افزار های رفیعتر ایالات متحده دومی قاب ورک دوست داستنی ، پس از کامپوننت های معماری آندروید به ری ا کت نیتیو تخصیص دارااست.
انگیزه به کار گیری از ری اکت نیتیو چیست؟
برای مدتی زمانبر ری اکت نیتیو از حیث تجاری شدنی خلا. و برای ساخت نرم افزار های نیتیو به اندازه کافی تامین و بسط نمی شد.
ولی با سپری شد فرصت و با حمایت بیشتر به محبوبیت و سهم بیشتری از بازار دست یافته میباشد. با به کار گیری از ری اکت نیتیو تایپ کردن نرم افزار های بینظیر آسانتر گردیده و جهان نیز متوجه این مسئله گردیده است.
تست گردیده و قابل متکی بودن
ری اکت نیتیو اول توشه به وسیله فیسبوک ساخته شد. آن ها از ری اکت نیتیو برای ساختن اپلیکیشنی خارق العاده برای گوشی به کار گیری کردند. شاید شما نیز بنوعی از نرم افزار تلفن همراه فیسبوک در تلفن همراه های خویش استعمال کرده باشید. آیا نیتیو بودن این نرم افزار را حس نموده اید؟ مطمئنا حس نموده اید.
البته با دقت به اوپن سورس بودن ری اکت نیتیو بیشتر شرکت ها تصمیم گرفتند از آن برای اخلاق و رفتار نرم افزار های گوشی خویش به کار گیری نمایند برای مثال: فیسبوک، اینستاگرام، Airbnb ، اسکایپ، تسلا، Wamart و Discord
یک مقر داده برای دو پلتفرم
با به کارگیری از ری اکت نیتیو میتوانید یک مقر داده بسازید که در هردو پلتفرم آندروید و iOS فعالیت میکند. خیر صرفا در هردو پلتفرم عمل میکند بلکه با جاوا نیتیو و Swift code نیز سازش دارااست. ری اکت نیتیو پلی میباشد مابین کامپوننت های رابط کاربری اینترنت و رونوشت های جاوا/Swift نیتیو.
براین اساس دیگر نیازی به دو گروه بسط دهنده برای دو پلتفرم ندارید. نیازی به همگام سازی فیچرها و لی اوت ها نیز وجود ندارد. به این ترتیب فرآیند پیشرفت سریعتر گردیده و در میزان دارایی صرفه جویی می گردد.
به کار گیری از زبانی که از قبلی با آن شناخت دارید
برای تشکیل داد نرم افزار های ری اکت نیتیو به دست‌کم علم تخصصی نیاز میباشد. اما مسلما عده ای با تخصص اپ نویسی جاوا اسکریپت یا این که ری اکت جاوا اسکریپت در گروه شما می‌باشند. یافتن گسترش دهندگان جاوا اسکریپت در مقایسه با توسعه و گسترش دهندگانی که در جاوا یا این که Swift مهارت دارا هستند آسانتر میباشد.
حتی پیشرفت دهنده ی frontend شما نیز هیچ وقت از ری اکت نیتیو استعمال نکرده میباشد. ولی با اندکی خودآموزی می‌تواند خیلی سریع به کارگیری از آنرا خاطر بگیرد مخصوصا در صورتی‌که تا قبل از این از ری اکت به کار گیری کرده‌با‌شد. همگی آنچه نیاز دارید اندکی مجال برای سرچ و کشف کردن کامپوننت های وبی میباشد که با کامپوننت های گوشی مطابقت دارااست.

شغل های اینترنتی پر درآمد

6 کار پردرآمد اینترنتی در جمهوری اسلامی ایران که میتوانید با آنها غالب گردید. عالی میباشد که سوای پیشگفتار‌چینی بیشتر به سراغ معرفی فعالیت‌ها برویم. این کار‌ها عبارت‌اند از:

1. پیاده سازی نرم افزار

برای مثال شایسته ترین و پردرآمدترین کار‌هایی که می توانید اینک داشته باشید پیاده سازی نرم افزار اندروید و IOS میباشد. تلفن‌های یاور بسیار شاگرد گردیده‌اند و کمتر کسی را میبینم که از آنها به کارگیری نمی‌نماید. در اینگونه قوانینی عالی میباشد که شما هم خودتان را بروز فرمائید و آغاز به پیاده سازی اپ برای آنها نمائید. بازار عمل فوق‌العاده‌ای وجود دارااست و با دقت به حالت فعلی موقتی منسوخ نمی شود و می‌قدرت به راحتی روی آن اکانت کرد.

به کار گیری از موبایل هوشمند در کشور‌ایران نیز بسیار دوست داستنی میباشد. طراحی سایت در مشهد به حدی که دکان‌های خار و توشه فروشی نیز به پیاده سازی یک نرم افزار برای خودشان روی آورده‌اند. در اینگونه حالتی شما نیز خوب میباشد بدین سمت تکان فرمائید. گوشی در واقعیت یک ابزار ترکیبی از چندین وسیله پر کاربرد مانند نقشه، ساعت، دوربین و … میباشد. با استعمال از نرم افزار‌ها این امکان یکسری موازی می گردد.

هم‌اینگونه یه خرده ابداع ما یحتاج میباشد تا شروع‌آپ خودتان را فعال‌ساز‌ی نمائید و سود بهتری را به دست بیاورید.

2. ساخت وب سایت

ساخت سایت از به عبارتی آغاز یک کار پردرآمد بوده میباشد و می توانید روی آن اکانت گشوده فرمائید. درآمد ماهانه یک طراح وبسایت چیزی حدود 30 میلیون تومان در کشور‌ایران میباشد. این مبلغ میتواند با اعتنا به تخصص شخص بسیار بیشتر هم باشد. داشتن یک تخصص خاص در حوزه ساخت وب سایت می تواند فوق‌العاده باشد و منجر ارتقا سطح درآمد شما نیز گردد.

توجه داشته باشید که حوزه ساخت وب سایت بسیار عظیم میباشد و از seo گرفته تا کدنویسی وب سایت همگی و همگی می تواند درآمد فوق‌العاده‌ای را برای شما پیرو داشته باشد. حتی در حالتی‌که جدید‌عمل می‌باشید می توانید از ایجاد محتوا برای تارنما خودتان و یا این که وب سایت‌های دیگر آغاز نمائید.

در حالتی که عشق‌مند به کدنویسی میباشید برای طراحی سایت بایستی از Html و Css آغاز کنیم. از این رو ما در مجموعه ادمین وب سایت یک زمان آموزشی فوق‌العاده حرفه ای را تنظیم کرده‌ایم که با به کار گیری از آنها میتوانید در مسیر طراحی وب قرار بگیرید. برای خرید این بسته میتوانید به لینک و پیوند ذیل رجوع‌نمایید.

زمان فراگیری HTML و CSS

3. اپ‌نویسی بلاکچین

امروزه اینترنت 3 بسیار طلبه گردیده است و همگی پیرو استعمال از ارزهای دیجیتال می باشند. انگیزه اساسی پرطرفدار بودن این تکنولوژی در رتبه نخستین تازه بودن و در سکو دوم پرسود بودن آن میباشد. در اینترنت 3 شما دیگر نیازی به تعامل با خزانه‌ها و دولت‌ها ندارید و می توانید به طور آزادانه به معامله بپردازید. برای بسط درین حوزه اپ‌نویسی قادر است فوق‌العاده باشد. شما می توانید شغل خودتان را با لهجه سالیدیتی استارت نمائید که یک لهجه برای اعمال معاملات امن میباشد. به کار گیری از آن میتواند یک تجارب فوق‌العاده و اما جالب باشد.

 

 

 

 

4. گرافیست

گرافیست یک عمل پردرآمد اینترنتی در کشور‌ایران بوده و است. در اصل فن گرافیک برای افرادی که به هنر عشق‌مند میباشند و دوست دارا هستند به طور اینترنتی درگیر به شغل شوند فوق‌العاده میباشد و میتواند درآمد سرشاری را داشته باشد. شما میتوانید در منطقههای متفاوت گرافیکی عمل داشته باشید. مثلا موکاپ ایجاد فرمائید و یا این که به همیاران خودتان فراگیری بدهید.

 

عمل کردن درین حوزه می تواند بسیار دیدنی و فوق‌العاده باشد پس مسلما آن را آزمون نمائید. شما میتوانید از روش لینک و پیوند تحت شیوه های درآمدزایی در فن گرافیک و نرم افزار فتوشاپ را مشاهده کنید.

 

پیشنهادی: شیوه های درآمدزایی از فتوشاپ

 

 

5. درآمد از همیاری در فروش

مثلا دیگر درآمدهای فوق‌العاده‌ای که می توانید داشته باشید درآمد از روش همیاری در فروش میباشد. در قبلی بازاریاب‌ها می بایست به طور حضوری به دکان‌ها مراجعه می‌کردند. البته موقعیت عوض شده میباشد. دیگر نیازی به تبلیغات تلویزیونی نداریم. دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداریم یا این که همان بسیار کمتر گردیده است. در قبال بایستی تمرکز مهم خودمان را بر روی تبلیغات اینترنتی بگذاریم. یکی‌از شایسته ترین شیوه های بازاریابی همیاری در فروش میباشد. وبسایت‌های متعددی میباشند که سیستم همیاری در فروش را ارائه می دهند.

 

یک بلاگ بزنید و در ارتباط با یک کالا خاص ایجاد محتوا نمائید. مال را به دیگر افراد معرفی فرمایید و داده ها دقیقی را به اشخاص ارائه دهید تا به راحتی مبادرت به فروش متاع متبوع نمائید و درصد خودتان را از روش همیاری در فروش اخذ فرمایید.6. ساخت و ساز محتوا در کانال‌های اجتماعی

مثلا شایسته ترین رویکرد‌ها برای درآمدزایی از روش کانال‌های اجتماعی میباشد. چنانچه اشخاص روی هم رفته شایسته ترین تفریح خویش را در کانال‌های اجتماعی دارا‌هستند شما چرا نتوانید از این روش درآمدزایی فرمائید. اینک پرطرفدارترین کانال اجتماعی در کشور ایران اینستاگرام میباشد.

 

یک پیج اینستاگرام تجاری احداث فرمایید و استارت به ایجاد محتوا نمائید. فرقی نمی‌نماید که در چه ناحیهای قصد ساخت و ساز محتوا دارید و عالی میباشد در عین تخصصی بودن و تمرکز بر روی یک زمینه خاص استفاده کننده عام را مقصود قرار دهید تا حداکثر فالور را به دست بیاورید.

 

ساخت و ساز محتوا در کانال‌های اجتماعی را می تواند فعالیت پردرآمد اینترنتی در کشور‌ایران باشد.

طراحی وب ریسپانسیو Responsive Web Design بخش نخستین: مفاهیم

طراحی وب ریسپانسیو Responsive Web Design بخش نخستین: مفاهیم
این ایام به کارگیری از تلفن همراه ، تبلت و یا این که بقیه امکانات هم پا برای مرور و مشاهده صفحه های تارنما ها بسیار کلیه گیر گردیده‌است و اکثر طراحان اینترنت برای پیاده سازی سایتهایشان نیز میل دارا هستند تا وبسایت هایی که پیاده سازی میکنند در گونه های تبلت ، گوشی و یا این که وسایل دیگر قابل مشاهده و استعمال باشد. در واقع شما با استعمال از اصول پیاده سازی ریسپانسیو (Responsive) یا این که به عبارتی اینترنت واکنشی توانمند هستید تا محتویات صفحه های سایت خویش را با تمرکز به نوع وسیله گزینه به کارگیری بازدیدکننده وبسایت تهیه نمائید.

فرض فرمائید طراحی سایت در مشهد فقط در مرورگرهای رایج بوسیله کامپیوترهای فردی به درستی اکران داده خواهد شد. اکنون در‌حالتی که برخی بازدیدکنندگان وبسایت شما از تبلت و یا این که موبایل های هوشمند مدرن برای مشاهده وب سایت شما به کارگیری نمایند و صفحات وب سایت شما به صحت اکران داده نشوند به طور طبیعی این مجموعه از بازدیدکنندگان از وبسایت شما بیرون می شوند و این در معنای حیف کردن این بازدیدکنندگان و حتی در برخی مواقع مشتریان خواهد بود.

طراحان وبسایت در ساخت وب سایت با به کار گیری از مخلوط بعضی مورد ها در CSS و مخلوط آنان با جداول شناور (Fluid Grid) می‌توانند ساخت وب سایت خویش را به صورتی پیاده سازی نمایند که در همه وسایل و امکانات به درستی اکران داده شوند و این یعنی پیاده سازی واکنشی (طراحی وب ریسپانسیو) و یا این که به عبارتی Responsive Web Design  که درباره ی آن حرف می‌کنیم.

معمولا در‌این نوع پیاده سازی وسیع ترین نقص‌ اکران درست تصاویر در مرورگرها و امکانات مختلف با کاغذ اکران های مختلف میباشد. ولی شما با استعمال از امرها اکران به طور بی نقص مانند: max-width میتوانید این فعالیت را اعمال دهید. در واقع تصاویر شما همواره در اندازه واقعی خویش اکران داده می‌شوند مگر آنکه در فضای کوچکتری قرار گیرند.

در طرز Responsive شما می توانید فولدر های CSS گوناگونی را برای اکران سایت بر روی دستگاه های متعدد فراخوانی فرمایید. مثلا برای اکران بر روی تلفن همراه یک فولدر CSS و برای اکران در یک دستگاه دیگر از یک نوع فولدر CSS دیگر استعمال کنید.

 اکران در موبایل گوشی در موقعیت بی آلایش و پس از لمس منو (منو از سمت چپ به داخل گشوده می شود)

٦ تمرین برای انتخاب اسم دامنه مناسب

٦ تمرین برای انتخاب اسم دامنه مناسب
یکی طاقت فرسا‌ترین امور برای صاحبان استحصال‌وکار گزینش یک اسم مطلوب برای وب سایت شرکت‌شان میباشد. حتی در حالتی‌که شما مالک حصول‌وکار تجاری هم نبوده و صرفا بخواهید یک بلاگ فردی فعال سازی نمایید گشوده هم گزینش اسم مطلوب شغل دشواری خواهد بود. مدام ایده‌های متنوع و متعددی برای گزینش اسم دامنه از ذهنیت شما می‌گذرد ولی درنهایت تعیین اسم دامنه مطلوب شغل دشواری میباشد. نکاتی در تعیین اسم مطلوب برای دامنه وب سایت وجود داراست که در‌این نوشته ی علمی به آن ها میپردازیم
دامنه‌تان مشتمل بر لغت ها کلیدی باشد
هر فرصت که بخواهید اسم دامنه برای طراحی سایت در مشهد خویش گزینش نمایید می بایست این را در حیث داشته باشید که عبارات کلیدی می بایست جزئی از این اسم باشد. تا جایی که میتوانید کلمه و واژه کلیدی مهم‌تان را به‌تیتر اسم دامنه به کارگیری نمایید، این فعالیت سبب می گردد ترافیک بیشتری را جذب تارنما خویش نمایید. در‌این حالت عموم میدانند تارنما شما درباره‌ی چه بوده و این مورد هنگام رقابت شما با دیگر اسم‌های تجاری همکارتان بسیار دارای اهمیت خواهد بود.
دامنه‌های مارک
ازآنجایی‌که بخش اعظمی از اسم‌های دامنه عالی تابه‌هم اکنون گرفته‌گردیده است، شما می بایست مورد ها تازه را در لحاظ بگیرید. دامنه‌های دست‌نخورده‌ای که پتانسیل مارک شدن را داشته باشند. ابتکار عمل در اینجا برای یک گزینش عالی نقش مهمی را بازی می‌نماید. از جملهً تغییری در اسم برندهای وب سایت‌های غالب تجاری و یا این که یک اسم اختصاصی با استعمال از لغت ها fun یا این که professional نیز می تواند تعیین قابل قبولی برای طومار دامنه‌تان باشد. در کنار تمامی این‌ها بایستی در حیث داشته باشید که‌این اسم می بایست بری صفحه های شما در کانال‌های اجتماعی نیز مورداستفاده قرار گیرد. اینکه در کلیه فضاهای مجازی اسم یکسان داشته باشید منجر می‌گردد شما به‌تیتر یک مارک شناخته گردید.
از خط چین در اسم دامنه به کار گیری کنیم یا این که نه؟
در شکل ضرورت حوزه‌ محلی را معلوم فرمایی
در صورتی وبسایت شما مخاطبانی در یک حالت مکانی خاص دارا‌هستند و شما میخواهید بر روی مخاطبینتان در‌این جغرافیای خاص تمرکز نمایید، عملکرد فرمائید اسم آن حوزه‌ مکانی خاص را در اسم دامنه‌تان نظر نمایید. عملکرد فرمایید به‌طوری اسم آن محل را تغییر‌و تحول دهید که معنادار باشد و به‌محض یافتن واژه مطلوب مبادرت به تصویب دامنه خویش فرمائید. به‌طور نمونه شما فروشگاهی دارید که مرتبط با فروش کالای دیجیتال صرفا در طهران میباشد و می بایست در جلب‌اعتنا تهرانیان غالب باشید، در‌این‌حالت‌ اسم دامنه‌تان را بایستی به‌سیرتکامل‌ای گزینش فرمائید که نشانه‌دهنده شهر طهران باشد.
به خاطر داشته باشید که پسوندهای متعددی وجود دارااست
ممکن میباشد بعداز تعیین اسم دامنه ملاحظه کنید که پسوند.com پرشده میباشد. در این حالت ناامید نشود چراکه پسوندهای بسیار متنوعی وجود دارا‌هستند که میتوانید اسم خویش را با این پسوندها تصویب فرمائید. مانند.net،.info،.co و …
ولی این پسوندها هر یک برای نوع خاصی از استحصال‌وکار تعریف و تمجید‌گردیده‌اند. شما با یک جستجوی سریع می توانید ملاحظه کنید که کدام پسوند مرتبط با استخراج‌وکار شماست و سریعاً دامنه موردنظر خویش را با آن پسوند تصویب نمائید.
مطالب گفته‌گردیده تمرین‌ها و نکاتی بود که هنگام گزینش اسم دامنه می بایست در لحاظ داشته باشید. به خاطر داشته باشید که می بایست برای تعیین اسم دامنه به یادماندنی و بهتر وقت نهاده و بازرسی فرمایید. به‌طورکلی طومار دامنه‌ای مطلوب میباشد که به‌یادماندنی و تا هرچقدر که می‌اقتدار کوتاه باشد. از بکار بردن اعداد و نشانه‌های مازاد در آن پرهیز کنید.

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی
امروزه مورد­‌های مختلفی برای رساندن جنس یا خدمات به مشتریان وجود داراست، کسب و کار خشت و ملات، تحارت ۱۰۰% آنلاین و یا ترکیبی از هردو گزینه. به همین ادله، طراحی سایت به آن اندازه که ما تامل می‌­کنیم ساده نیست. هرچند همیشه مواردی وجود دارد که بایستی در طراحی وب‌وب سایت رعایت خواهد شد، همانند طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا برای تلفن همراه، به کارگیری از CTA ها یا فراخوان فعالیت‌­های صحیح و بی آلایش، رابط کاربری ساده و استاندارد، طراحی مناسب و استعمال از پیام­‌های صحیح در سراسر سایت. طراحی سایت در مشهد را با ما تجربه کنید. در کنار این‌­ها، شما بایستی بدانید سایت خود را برای استفاده کننده جهانی طراحی می­‌فرمایید یا مخاطب محلی، یا هردو؟

با هم نگاهی به تفاوت­‌هایی که طراحی سایت برای مخاطبین گوناگون مطابق شرایط مکانی آن­‌ها داراست می­‌اندازیم.

طراحی وب سایت محلی در ازای طراحی سایت جهانی، چه نکاتی بایستی بدانید؟
درپی با ۴ نصیب از ساخت سایت که می‌­تواند در وب‌سایت­‌های محلی و جهانی مختلف باشد اشاره می­‌کنیم. این بار که خواستید یک پروژه طراحی وب نو را در دست بگیرید، دقت به اینکه برای چه مخاطبی طراحی می­‌کنید، می­‌تواند به شما کمک کند طراحی بهتری داشته باشید.

1. وب هاستینگ 
در این نصیب خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، البته بایستی دقت داشت که گزینش شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری میباشد. البته این موضوع صرفا به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌وب سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو میباشد. این وب‌وبسایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک کسب و کار محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر فقیه داشته باشد. در این بین ممکن می‌باشد به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و عشق و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته می‌باشد. در‌این‌حالت‌‌، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌تارنما روان می‌­خواهد شد، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می گذارد.

چه بایستی کرد؟ چشم به راه بمانیم به این امید که عشق‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌وبسایت، بردبار باشند و در انتظار بارگذاری وقتگیر وب‌وبسایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید می بایست بدین نکات توجه فرمایید:

* هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه و تنظیم فرمائید.
* برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب فرمائید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
* وب سایت خود را با یک CDN تجهیز فرمائید.
2. رنگ‌بندی
انتخاب رنگ مناسب، یکی‌از او‌لین نکاتی میباشد که در طراحی وب سایت بایستی به آن توجه خواهد شد؛ ولی آیا تا به اکنون به معنای رنگ­‌هایی که تعیین می‌­کنید درنگ کرده‌اید؟ و آیا از این مضمون‌ برای جذب مخاطبان خود استفاده کرده‌اید؟

مثلا، رنگ قرمز رنگ را در حیث بگیرید. قرمز‌رنگ بسیار قدرتمندی می‌باشد که به‌نه در ذهن باقی می­‌ماند.

 

ولی رنگ قرمز رنگ ممکن می باشد معانی حزن‌انگیزی در سایر کشورها داشته باشد. در آفریقای جنوبی و چین، رنگ قرمز برای عزاداری و مراسم خاک‌سپاری استعمال می­شود؛ به این ترتیب در شرایطی‌که بیشتر مخاطبان شما از این نقاط دانا هستند، گزینش این رنگ ممکن می باشد ایده نه نباشد و آن تأثیر مثبتی که در سایر نقاط عالم داراست را در این کشورها نداشته باشد.

برعکس، می‌­توانید بدین فکر کنید که رنگ چه نقشی در طراحی محلی شما دارااست. در شرایطی که میخواهید مخاطبان محلی خود را جذب فرمائید، می­‌توانید از رنگ‌­های گروه‌­های ورزشی محبوب آن حوزه‌ استفاده فرمایید. یا وب سایت خود را طوری طراحی فرمائید که استفاده کننده محلی با دیدن آن یک اتفاق یا جاذبه‌­ی دوستداشتنی محلی را به یاد بیاورد.

3. تصاویر

در انتخاب دامنه سایت چه نکاتی مهم است؟


در انتخاب دامنه سایت چه نکاتی مهم است؟
زمانیکه تصمیم به فعال سازی وب سایتی برای کسب و کار خود می گیرد، فرآیند مختلفی پیش رو خواهید داشت. انتخاب نام دامنه (Domain) صحیح و اصولی یکی روند می باشد و اساسی است دامنه ای برگزینید که در ذهن مخاطبان و مشتریانتان ماندگار باشد. در‌این شرایط گزینه های زیادی پیش رو دارید. در این نوشته‌ی‌علمی به شما کمک میکنیم از روشی خلاقانه برای انتخاب نام دامنه به کارگیری کنید و برند تجاری خود را در افکار ماندگار نمایید. برای انتخاب نام دامنه ای خاص و به یادماندنی، پیشنهاد ما کمک تهیه نمودن از دامنه های سطح بالا است تا دامنه ای خلاقانه و دارای هیجان برای طراحی سایت در مشهدتشکیل داد نمایید. با ما یاروهمدم باشید و از مزایا و معایب این راهکار اطلاع یابید!

تعیین نام دامنه خلاقانه چه مزایا و معایبی در پی دارد؟
برخی افراد عبارت زمانبر برای نام دامنه گزینش می کنند و یا برخی از حروف را به صورت تصادفی کنار هم قرار داده و دامنه ای عجیب و غریب می‌سازند. منظور ما از تعیین نام دامنه خلاقانه اصلا چنین گزینه هایی نیست. عده ای دیگر از افراد تصور می کنند صرفا .com گزینه مناسبی برای ساختن یک دامنه می باشد، اما می بایست بدانید TLD های مختلفی وجود دارا هستند که شما می توانید در تشکیل داد نام وب سایتتان از آنها بهره بگیرید. دامنه خلاق می‌تواند شامل بخشی از نام تجاری شرکت شما باشد که با دامنه های سطح بالا در هم آمیخته و عبارتی کوتاه و دیدنی ساخت‌و‌ساز می کند. خوب می باشد بدانید یک شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده به نام ICANN وجود داراست که مرتبا TLDهای جدید را تایید می کند. به کارگیری از این TLDهای جایگزین مزایای متعددی برای شرکت شما به دنبال دارد که بعضا از آن ها عبارتند از:

- کاهش هزینه های ثبت و تمدید مجدد دامنه

- معرفی غرض و نوع شغل وبسایت به بازدیدکنندگان: در‌این‌صورت‌ هر کاربر پیش از ورود به سایت میداند با چه محتوایی رو به رو خواهد شد و موجب کاهش نرخ رخنه‌ وب سایت شود.

- آسانتر شدن به خاطرسپاری نام دامنه توسط کاربران: استفاده TLDها در نام دامنه، روشی تازه و خلاقانه است که یک عامل نوین برای وب سایتتان آماده آورده و به خیال و خاطر آوردن آن را ساده تر می کند.

بایستی توجه داشته باشید استعمال از TLD در ساخت نام دامنه در کنار مزیت های فراوانی که دارااست، ممکن هست بعضا مشکلات جزئی به همراه داشته باشد. مثلا این امکان وجود دارااست افراد فراموش کنند دامنه شما با .org درست شده و تلاش کنند با استفاده از .com وارد وب سایتتان شوند.

روش تبدیل فایل psd به کد HTML

روش تبدیل فایل psd به کد HTML
برای طراحی یک سایت اغلب گرافیست هایی که روی طراحی آنان کار می کنند، نمونه و نتیجه کارهای خود را به صورت فولدر های PSD که فرمت منحصر به فرد فتوشاپ هست ارائه و در چنگ دیگر افراد قرا می دهند. نکته مفیدی که این فعالیت دارد این می باشد که افراد متعدد و یا صاحبان تارنما به راحتی می‌توانند ارکان مختلف وب سایت را به صورت کاملا گرافیکی مشاهده کنند. آن گاه که کار طراحی به پایان رسید و فولدر ها تحویل داده شدند، نوبت به کسانی می رسد که روی آنان مار کنند و این طرح های گرافیکی را به کد تبدیل کنند. در این نوشته ی علمی قصد داریم تا راجع به تبدیل طرح گرافیکی PSD به HTML، یک کدام از فرآیند ساخت وب سایت صحبت کنیم.
روش‌های تبدیل psd به html
وقتی که قصد تبدیل کردن طراحی‌های خود به صفحه‌های html را دارید، مسیر‌های متفاوتی پیش رو خواهید داشت. بهترین مرکز طراحی سایت در مشهد با ماهمراه شوید. آشنایی کامل با این مورد ها، می‌تواند تا حد زیادی تبدیل psd به html را برایتان راحت کند. در‌پی چند مورد از مهم‌ترین مورد‌هایی که امکان تبدیل عکس به کد html را داراست رسیدگی می کنیم.
کدنویسی دستی
ممکن است بعد از آن که طرح گرافیکی را آماده کردید، خودتان تصمیم به کدنویسی آن نیز بگیرید. اگر دانش کمی در‌این حوزه دارید، عالی است این عمل را به دارای تخصص آن بسپارید ولی در شرایطی که همچنان مصمم به جاری ساختن این فعالیت می‌باشید، توصیه می‌کنیم در ابتدا همت فرمایید تا برخی تگ‌های ابتدایی لهجه html را به طور کامل بشناسید تا بتوانید تبدیل psd به html را به صورت دستی جاری ساختن دهید.
ابزارهای اتوماتیک تبدیل
امروزه ابزارهای خود کار برای تبدیل psd به html ایجاد شده‌اند. هرچند که این ابزارها کوشش بسیار خیر در این باره دارا هستند، ولی باز هم نمی‌قدرت از آن‌ها انتظار داشت که یک تبدیل به طور کامل دقیق (Pixel-Perfect) انجام دهند. البته در‌صورتی‌که کیفیت عمل برایتان اساسی نیست، می‎‌توانید تنها به سعی این ابزارها تکیه فرمائید. البته با یقین معدود‌تر کسی پیدا می‌گردد که چنین مرحله مهمی در ساخت سایت برایش اهمیت نداشته باشد!
چند نکته درمورد تبدیل psd به html
وقتی که می‌خواهید طراحی گرافیکی خود را به صفحه ها وب تبدیل فرمایید، باید به این اعتقاد برسید که همگی اجزا در شرایط مناسب و مطلوبی قرار دارا هستند و بعد از تبدیل به کد، جنبه زیبایی شناختی و هماهنگی بصری آن به هم نمی‌ریزد. در پی یکسری نکته مهم که در کدنویسی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند را گستردن خوا‌هیم بخشید.
قطعه‌بندی
فولدر فتوشاپی که طراحی کردید، معمولا از چند لایه متعدد درست شده و لازم می باشد که قطعه‌بندی (Slice) شود. قطعه‌بندی یک اصطلاح فنی است که اشاره به تجزیه یک تصویر بزرگ به یک سری تصویر کوچک دارد. مزیت به کار گیری از نسخه قطعه‌بندی شده psd در ورقه html در‌این است که صفحه های کدنویسی شده درنهایت زودتر لود می گردند. این در حالی می باشد که در شرایطی‌که مجموع فولدر فتوشاپ شما در یک تصویر ارائه خواهد شد، فرصت مجال بارگذاری شیت بسیار زمان بر شده و تاثیر منفی بر تجربه کاربری وبسایت می‌گذارد.
ایجاد دایرکتوری‌های موردنیاز
متخصصان این حوزه همواره توصیه می‌کنند که دایرکتوری موردنیاز بر روی رایانه لوکال تشکیل داد نمائید تا از این روش بتوانید به روش سازماندهی شده کار نمائید. فهرست دایرکتوری‌ها را در ذیل آورده‌ایم:
فولدر اصلی به نام وبسایت یا هر اسم دیگری که در نصیب‌های آینده به آسانی آن را بیابید.
یک فایل داخل فایل مهم برای درج تصاویر که نام آن images گذاشته میگردد. این پوشه محل آحاد عکس‌هایی است که در سایتتان به کار گیری می کنید.
یک فایل برای قرار دادن فولدر‌های CSS استایل صفحه‌ها داخل فولدر مهم که نام آن styles نهاده می‌گردد.
کار با شیت html
وقتی که کاملا فولدر‌های موردنیازتان را ساختید، مجال آن می‌رسد که برگه html را کدنویسی فرمایید. این شغل شبیه به کنار هم چیدن قطعات پازل می باشد. برای اجرا این فعالیت می‌توانید از نرم‌افزارهای ورقه سازی مانند Dream weaver استفاده کنید. تصور کنید که میخواهید صفحه مهم سایتتان را ساخت و ساز نمایید. بدین مراد، یک فایل جدید در Dream weaver ساخت و ساز نمائید و اسم آن را index.html بگذارید و در فایل مهم ذخیره فرمائید.
گام بعدی این هست که پوشه استایل‌ها را تولید نمایید. این کار را می‎توانید در این اپ جاری ساختن دهید و یک فولدر جدید با نام style.css را در فولدر css بسازید. درین بخش مورد نیاز می‌باشد یک استایل برگه ساخت و ساز کنید تا تمامی اطلاعات مربوط به استایل بندی صفحه وب مانند اندازه فونت‌ها، رنگ دورنما، موقعیت قرارگیری تصاویر، کناره‌ها و… را در اختیار داشته باشیم.

تاریخ بوجود آمدن DOM

تاریخ بوجود آمدن DOM
تاریخچه Document Object Model با تاریخچه «مبارزه مرورگرها» در اواخر دهه 1990 در بین Netscape Navigator و Microsoft Internet Explorer، و هم چنین با جاوا اسکریپت که به طور وسیع در دانا پیاده سازی شدند، درهم آمیخته می‌باشد.
جاوا اسکریپت بوسیله Netscape Communications در سال 1995 در Netscape Navigator 2.0 منتشر شد. رقیب نت اسکیپ، مایکروسافت اینترنت اکسپلورر 3.0 را در سال آن گاه با اجرای مجدد جاوا اسکریپت به نام JScript منتشر کرد. جاوا اسکریپت و JScript به پیشرفت دهندگان وب اجازه میدهند صفحه های وب را با تعامل سمت مشتری ساخت کنند. امکانات محدود برای شناسایی رویدادهای ساخت‌و‌ساز شده توسط کاربر و اصلاح سند HTML در نسل اول این زبان ها در نهایت به "DOM Level 0" یا " Legacy DOM " معروف شد. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با ما همراه شوید. هیچ استاندارد مستقلی برای DOM Level 0 ساخت و ساز نشده هست، اما تا حدی در مختصات HTML 4 معین شده است.
DOM کهن دارای دسترسی محدود بود. المنت های فرم، link و تصویر را می توان با یک نام سلسله مراتبی که با شی سند root شروع می شود ارجاع اعطا کرد. یک نام سلسله مراتبی میتواند از نام ها یا اندیس های ترتیبی موادسازنده پیموده شده استفاده کند. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با ما همراه شوید. مثلا، یک عنصر ورودی فرم میتواند با به کار گیری از document.formName.inputName یا document.forms[0].elements[0] قابل دسترسی باشد.
در سال 1997، نت اسکیپ و مایکروسافت به ترتیب نسخه 4.0 Netscape Navigator و Internet Explorer را منتشر کردند و از قابلیت Dynamic HTML (DHTML) پناه کردند که قابلیت و امکان تغییر و تحول در یک سند HTML لود شده را فراهم میکرد. DHTML نیاز به پسوندهایی برای شی سند ابتدایی داراست که در اجرای Legacy DOM جانور بود. اگرچه پیاده‌سازی‌های Legacy DOM تا حد زیادی با هم سازگار بودند، زیرا JScript مطابق جاوا اسکریپت بود، پسوندهای DHTML DOM به‌طور موازی توسط هر تولیدکننده مرورگر توسعه یافتند و ناسازگار باقی ماندند. این نسخه های DOM به «DOM معدل» دارای شهرت شدند. پس از استانداردسازی ECMAScript، تیم کاری W3C DOM آغاز به تنظیم پیش نویس مختصات استاندارد DOM کرد. مختصات تکمیل شده، دارای اسم و رسم به DOM Level 1، در اواخر سال 1998 به پیشنهاد W3C تبدیل شد. تا سال 2005، بخش های بزرگی از W3C DOM توسط مرورگرهای رایج دارای ECMAScript، مثلا Microsoft Internet Explorer نسخه 6 (از سال 2001) به خیر و خوبی حمایت می شد. مرورگرهای بر طبق Opera، Safari و Gecko مانند Mozilla، Firefox، SeaMonkey و Camino.
چرا DOM مورد نیاز است؟
HTML برای ساختار صفحه های وب و جاوا اسکریپت برای افزودن خلق و خوی به صفحه های وب استفاده میشود. وقتی که یک پوشه HTML در مرورگر بارگذاری می‌شود، جاوا اسکریپت نمی تواند به طور بی واسطه گواهی HTML را دستکاری کند. به این ترتیب، یک Document مربوطه به نام DOM ایجاد کرد میگردد.DOM اصولا نمایش همان سند HTML البته در قالبی متعدد با استفاده از شی ها هست. جاوا اسکریپت DOM را به راحتی تفسیر می کند، یعنی جاوا اسکریپت نمی تواند تگ ها را در مدرک HTML شعور کند ولی میتواند شی h1 را در DOM فهم و شعور کند. موقتا جاوا اسکریپت می تواند با استفاده از توابع متعدد به هرکدام از اشیا (h1، p و غیره) دسترسی داشته باشد.
چرا یک مدل شی نامیده می گردد؟
سندها با استعمال از شی ءها مدل‌سازی می‌شوند و این مدل نه تنها شامل ساختار یک مدرک، بلکه خوی یک مدرک و اشیایی می باشد که از عنصرها تگ مانند با ویژگی‌هایی در HTML تشکیل شده هست.این مدل در یک ساختار درختی از شی ها ساخته شده است و موارد تحت را تعریف می کند:
عناصر HTML به عنوان شی ءها
مختصات و رویدادهای عنصرها HTML
روش های دسترسی به ارکان HTML
DOM چه چیزی نیست؟
Document Object Model یک تعریف و تمجید باینری نیست که هیچ کد منبع باینری را در رابط های خود تعریف نکند.
Document Object Model برای تمجید اشیا در XML یا HTML به کارگیری نمی شود و ورقه ها XML و HTML را به عنوان اشیا تعریف‌و‌تمجید می کند.
Document Object Model با تیم ای از ساختمان های داده علامت داده نمی‌شود. DOM یک رابط می‌باشد که نمایش شی را معلوم می کند.
Document Object Model بحرانی بودن اشیاء در ورقه ها را نشان نمی دهد، یعنی اطلاعاتی درخصوص این که کدام شی در document با متن مناسب هست و کدام یک مناسب نیست، ندارد.
شی document
شی document نماینده ورقه وب شما و صاحب کل شی ها دیگر در مدرک HTML هست. بنابراین در حالتی‌که بخواهید به عنصری در HTML دسترسی پیدا فرمائید باید با شی document آغاز کنید. برای شما یک سری مثال آورده ایم:
برای پیدا کردن عناصر HTML: