تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی

تفاوت طراحی وب سایت محلی و جهانی
امروزه مورد­‌های مختلفی برای رساندن جنس یا خدمات به مشتریان وجود داراست، کسب و کار خشت و ملات، تحارت ۱۰۰% آنلاین و یا ترکیبی از هردو گزینه. به همین ادله، طراحی سایت به آن اندازه که ما تامل می‌­کنیم ساده نیست. هرچند همیشه مواردی وجود دارد که بایستی در طراحی وب‌وب سایت رعایت خواهد شد، همانند طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا برای تلفن همراه، به کارگیری از CTA ها یا فراخوان فعالیت‌­های صحیح و بی آلایش، رابط کاربری ساده و استاندارد، طراحی مناسب و استعمال از پیام­‌های صحیح در سراسر سایت. طراحی سایت در مشهد را با ما تجربه کنید. در کنار این‌­ها، شما بایستی بدانید سایت خود را برای استفاده کننده جهانی طراحی می­‌فرمایید یا مخاطب محلی، یا هردو؟

با هم نگاهی به تفاوت­‌هایی که طراحی سایت برای مخاطبین گوناگون مطابق شرایط مکانی آن­‌ها داراست می­‌اندازیم.

طراحی وب سایت محلی در ازای طراحی سایت جهانی، چه نکاتی بایستی بدانید؟
درپی با ۴ نصیب از ساخت سایت که می‌­تواند در وب‌سایت­‌های محلی و جهانی مختلف باشد اشاره می­‌کنیم. این بار که خواستید یک پروژه طراحی وب نو را در دست بگیرید، دقت به اینکه برای چه مخاطبی طراحی می­‌کنید، می­‌تواند به شما کمک کند طراحی بهتری داشته باشید.

1. وب هاستینگ 
در این نصیب خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، البته بایستی دقت داشت که گزینش شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری میباشد. البته این موضوع صرفا به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌وب سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو میباشد. این وب‌وبسایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک کسب و کار محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر فقیه داشته باشد. در این بین ممکن می‌باشد به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و عشق و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته می‌باشد. در‌این‌حالت‌‌، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌تارنما روان می‌­خواهد شد، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می گذارد.

چه بایستی کرد؟ چشم به راه بمانیم به این امید که عشق‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌وبسایت، بردبار باشند و در انتظار بارگذاری وقتگیر وب‌وبسایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید می بایست بدین نکات توجه فرمایید:

* هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه و تنظیم فرمائید.
* برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب فرمائید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
* وب سایت خود را با یک CDN تجهیز فرمائید.
2. رنگ‌بندی
انتخاب رنگ مناسب، یکی‌از او‌لین نکاتی میباشد که در طراحی وب سایت بایستی به آن توجه خواهد شد؛ ولی آیا تا به اکنون به معنای رنگ­‌هایی که تعیین می‌­کنید درنگ کرده‌اید؟ و آیا از این مضمون‌ برای جذب مخاطبان خود استفاده کرده‌اید؟

مثلا، رنگ قرمز رنگ را در حیث بگیرید. قرمز‌رنگ بسیار قدرتمندی می‌باشد که به‌نه در ذهن باقی می­‌ماند.

 

ولی رنگ قرمز رنگ ممکن می باشد معانی حزن‌انگیزی در سایر کشورها داشته باشد. در آفریقای جنوبی و چین، رنگ قرمز برای عزاداری و مراسم خاک‌سپاری استعمال می­شود؛ به این ترتیب در شرایطی‌که بیشتر مخاطبان شما از این نقاط دانا هستند، گزینش این رنگ ممکن می باشد ایده نه نباشد و آن تأثیر مثبتی که در سایر نقاط عالم داراست را در این کشورها نداشته باشد.

برعکس، می‌­توانید بدین فکر کنید که رنگ چه نقشی در طراحی محلی شما دارااست. در شرایطی که میخواهید مخاطبان محلی خود را جذب فرمائید، می­‌توانید از رنگ‌­های گروه‌­های ورزشی محبوب آن حوزه‌ استفاده فرمایید. یا وب سایت خود را طوری طراحی فرمائید که استفاده کننده محلی با دیدن آن یک اتفاق یا جاذبه‌­ی دوستداشتنی محلی را به یاد بیاورد.

3. تصاویر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.