آرشیو آبان ماه 1401

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

معرفی بخش های اصلی پنل مدیریت وردپرس

پس از ورود به پیشخوان وردپرس از روش نشانی youraddress.com/wp-admin (که youraddress.com در واقع نشانی تارنما شما خواهد بود) , به شیت ای مانند صورت پایین عکس العمل خواهید کرد  طراحی سایت در مشهد که از سمت راست آن همگی ابزارهای گوناگون تارنما قابل دسترسی خواهند بود.درین مقاله به رسیدگی موردها مهم و پیشفرضی که در همگی وبسایت ها یافت میگردند خوا هیم پرداخت , زیرا مورد هایی همانند Quform که درین لیست مشاهده می شود بسته به تجهیزات تارنما منحصربفرد شما در پنل سمت راست به اکران درخواهند آمد.
نصیب پیشخوان در پنل مدیر وردپرس
دو گزینه در‌این بخش چشم میگردند که عبارتند از منزل و به‌روزرسانی‌ها
مفاد مرتبط با بخش منزل را در مقاله پیشخوان وردپرس (که لینک و پیوند آن فراتر قرار داده گردیده) نظارت کردیم.بخش به‌روزرسانی‌ها به طور خودکار هر کتابت نو ای را که برای یک پلاگین تولید گردد به ما یاد آوری کرده و همینطور اعلام می نماید که خواهیم توانست وردپرس خویش را به یک ورژن ی جدیدتر (در شکل وجود) بروز کنیم.
نصیب نوشته‌ها در پنل مدیر وردپرس
همه بخش های مرتبط با ساخت محتوای شما اعم از نصیب ساخت‌و‌ساز نوشته تازه , لیست مطالب درج شده , همینطور برچسب ها و گروه بندی مطالب از این بخش قابل دسترسی می‌باشند
همگی نوشته ها فهرستی از کلیه مطالب مو جود در سایت را به شما اکران خواهد اعطا کرد.در‌این نصیب پنل مدیر وردپرس این قابلیت برای شما آماده گردیده تا مطالب را به طور مجموعه ای گزینش کرده و یک فعالیت خاص (دستکاری , حذف) بر روی آنان اعمال دهید.

Web3 دنیای جدیدی از چالش های فنی

تک تک مسائلی که در قسمت های قبل ذکر کردیم به‌این مضمون‌ وجود ندارد که Web3 مسائل فنی دیدنی و جدیدی را برای پیشرفت دهندگان ارائه نمی دهد. فقط سوالی که در این مکان مطرح می‌شود این میباشد طراحی سایت در مشهد که چه چیزی منجر برانگیخته شدن آنان می‌شود؟
برای Vitalik Buterin یک کدام از بنیانگذاران اتریوم و یک گسترش دهنده Web3 میباشد دنیای Web3 فقط درباره مسائل مالی وجود ندارد بلکه به معنای فرصتی دیدنی برای تشکیل داد چیزهای نو و متعدد میباشد. وی در Reddit درباره پستی که Marlinspike در وب لاگ خویش منتشر کرده بود به این شکل میگوید: اکثری از پیشرفت دهندگان حقیقتا به تمرکززدایی و عدم متکی بودن التفات می‌دهند.
علیرغم بدبینی هایی که برای تبدیل شدن به یک بسط دهنده Web3 وجود داراست حتی Marlinspike اعتراف می نماید که می‌تواند به راحتی ببیند که چرا اکثری از عموم اکوسیستم Web3 را تا این اندازه پاک و فارغ از خرابی میدانند.
نکاتی درباره این بحران های فنی در Web3
برای Stephen Diehl که یک کدام از گسترش دهندگان و مهندسان اپلیکیشن تبارک در دنیای Web3 میباشد و تحت عنوان یک توسعه و گسترش دهنده Web3 غالب شناخته میشود دنیای Web3 وعده یاری به حل کردن بعضی از اشتباهات رایج در دانش کامپیوتر را میدهد. وی می‌گوید از بینش مهندسی در حالتی‌که بتوانیم حقیقتا این فناوری ها را به عمل ببریم میتوانیم پروژه ها و نرم افزار های بسیار دیدنی و کاربردی را ساخت و ساز کنیم که فواید و مزایای بسیار متعددی خواهند داشت.
حتی‌در مواجه شدن با اینگونه تردید و تردیدی گشوده هم پیشرفت دهندگان متعددی خواهند بود که هیجان زده می گردند و قصد دارا‌هستند با مجموع وجود وارد این عالم شوند. در واقع عموم با کل وجود حس می نمایند که چیزی می‌سازند که به طور کامل نو میباشد و این توسعه تعالی صرفا با Web3 میسر گردد. همین دلیل نیز سبب می گردد تا پروژه های جدا متعددی در این مورد وجود داشته باشد.
آیا Web3 در آجل نیز باقی می‌ماند؟
تبدیل شدن به بسط دهنده Web3 میتواند مزایای متعددی را برای شما داشته باشد که یکی مهمترین آنان این میباشد که دنیای Web3 و فضای موردنیاز برای یک بسط دهنده Web3 عملا مهیا انفجار میباشد. برای تعدادی مهندس برنامه که به Web3 پیوسته و به یک گسترش دهنده Web3 که به عنوان مثال آن ها می شود به Hubspot مهندس ارشد Molly White اشاره نمود بعضی از اصول کلیدی این فناوری به راحتی قابل دسترس نیستند.
وی در یک پست وبلاگی خویش می نویسد: ترازو متعددی از اتکا در Web3 به پلتفرم های نسبتا معدودی که داده های بلاکچین را توزیع می نمایند تخصیص پیدا می نماید و همین برهان نیز در دفعه اولیه اکثری از مزایای ذهنی تمرکززدایی بلاکچین ها را از در بین میبرد.
وی برای روشن سازی بیشتر نمونه سرقت های اخیر NFT را ارائه میدهد تا آرم دهد که چه طور در یک دنیای حقیقی تغییر تحول ناپذیر و غیر متمرکز که در آن کد ضابطه میباشد و هیچ مرجع متمرکزی نمی تواند در آن مداخله نماید جابجایی یک میزان دارایی شکل میگیرد. این در حالی میباشد که در صورتی یک صرافی متمرکز وجود داشته باشد تخت‌گاز قادر است وارد کار گردیده و میزان دارایی را مسدود نماید تا این میزان دارایی برای آن سارق عملا بی قیمت گردد.
نکات آخری که بایستی تحت عنوان یک پیشرفت دهنده Web3 بدانید
Marlinspike نیز به سود ای شبیه سود بالا برای تبدیل شدن به یک پیشرفت دهنده Web3 و در مجموع دنیای Web3 رسیده میباشد. وی نیز میگوید نرم‌افزار غیرمتمرکزی که ارائه می‌گردد تشابه متعددی به نرم افزار های متمرکز دارااست. وی میگوید برای این که آحاد این موردها قابل استعمال شوند و حقیقتا در دنیای مدرن کاربرد داشته باشند این پلتفرم ها بایستی تجمیع شوند.
Nicholas Weaver استاد علم ها کامپیوتر در دانش گاه کالیفرنیا برکلی عیب گیری شدیدتری را درباره Web3 ارائه میدهد. وی در یک پست در بلاگ Usenix درباره این مورد می نویسد: بنای فنی آن آنقدر وحشتناک میباشد که بدیهی میباشد آنان فقط با مقصود تبلیغ ارزهای دیجیتال اساس به وجود آمده اند و برای جذب توسعه و گسترش دهنده Web3 تبلیغ می نمایند. کاربرد حقیقی و واقعی این سیستم های غیرمتمرکز اینک در سیستم های توزیع گردیده امروزی در دسترس میباشد که یکسری رتبه کارآمدتر و توانمندتر می‌باشند و می‌توانند کوشش بسیار بهتری را نسبت به‌این سیستم های غیرمتمرکز از خویش نشانه دهند.

پیاده سازی اعتبارسنجی برای Swagger در ASP.NET Core 6

وقتی که قصد دارید نرم افزار های دات نت 6 خویش را بسازید طراحی سایت در مشهد احتمالا بعضی وقت ها مستلزم این خواهید بود تا برای API های خویش مستندسازی فرمایید. برای ایفا این شغل نیز شما مستلزم به کار گیری از Swagger و همچنین اعتبارسنجی برای Swagger خواهید بود. Swagger یک باکس ابزار بی نقص میباشد که یک اکران گرافیکی از API شمارا در اختیارتان قرار میدهد. هنگامی که مستندات API شما در دسترس قرار گرفتند شما می‌توانید متدهای API خویش را در درون رابط کاربری که Swagger در دست شما قرار می‌دهد آزمایش نمایید.
ما در‌این مقاله قصد داریم یه خرده بیشتر درباره اعتبارسنجی برای Swagger حرف کنیم و داده ها جامع و جامعی را درباره این مورد در چنگ شما در اختیار بگذاریم. برای ارائه کدهای خویش درباره قضیه اعتبارسنجی برای Swagger ما از ویژوال استودیو 2022 به کار گیری کرده ایم. پس چنانچه شما تا قبل از این، این ابزار را نصب نکرده اید به شما توصیه می‌کنیم همین حال مبادرت به نصب ویژوال استودیو 2022 نمائید. پس در شرایطی که شما هم عشق مند به مورد احراز نام و نشان و اعتبارسنجی برای Swagger می‌باشید به شما سفارش می‌کنیم مطلقا به دنبال این مقاله مارا ملازمت فرمایید.
تشکیل داد یک پروژه اعتبارسنجی برای Swagger در ویژوال استودیو 2022
در قدم اولیه از طراحی اعتبارسنجی برای Swagger ما نیاز داریم تا یک پروژه ASP.NET core 6 را در ویژوال استودیو 2022 ساخت‌و‌ساز کنیم. برای این عمل شما بعداز نصب ورژن 2022 ویژوال استودیو کافی میباشد که فرایند پایین را طی فرمائید:
- ویژوال استودیو 2022 را راه‌اندازی نمایید.
- روی مورد Create new project کلیک نمائید.
- در پنجره ای که برای شما گشوده میشود آیتم ASP.NET Core Web API را از باطن لیست تعیین فرمایید.
- روی آیتم Next کلیک نمائید.
- در پنجره Configure your new project اسم و محل ذخیره سازی پروژه تازه خویش را گزینش فرمائید.
- به طور ازروی اراده می‌توانید تیک مورد Place solution and project in the same directory را فعال نمائید.
- روی مورد Next کلیک نمائید.
- در پنجره Additional Information که به‌دنبال شما برای نشان داده میشود آیتم دات نت 6 را تحت عنوان قاب ورک غرض خویش گزینش فرمایید. مقدار مورد Authentication Type را روی None تهیه و تنظیم فرمایید که به طور پیش فرض نیز همین مورد است. به‌دنبال تیک دو آیتم دیگری که برای شما نشان داده می شود را فعال نمائید.
- باور نتیجه ها فرمایید که تیک آیتم های Enable Docker و Configure for HTTPS غیر فعال باشند به دلیل آن که ما قصد نداریم از این مشخصات در پروژه خویش به کارگیری کنیم.
- روی آیتم Create کلیک فرمایید.
- حالا پروژه تازه شما ساخت و ساز گردیده و شما مهیا اعتبارسنجی برای Swagger خواهید بود.

انواع مختلف دیتای ریچ کاردها

اکنون دیتاهای پایین را جانبداری می‌نماید:
نوشته‌ی‌علمی (Article)
اتفاق افتاد (Event)
نظارت کتاب (Book reviews)
بیزنس محلی (Local business)
فیلم (Movies)
رستوران (Restaurant)
نرم افزار قابل انعطاف افزاری (Software application)
نصیب‌های تلویزیونی (TV Episodes)
به چه شکل از ریچ کارد در ابزار وبمستر استعمال کنیم؟
بر روی Search Appearance در کنسول جستجوی گوگل طراحی سایت در مشهد کلیک فرمائید و بعد از آن بر روی Rich Card کلیک نمایید.
چنانچه با لهجه اپ نویسی آشنا میباشید، می توانید از ابزار google structured data testing برای جاری ساختن این فعالیت استعمال فرمائید.
در غیر اینصورت می توانید از ابزار Data Highlighter برای نماد گذاری تگ ریچ کاردهای گوگل به کار گیری نمائید.
بعداز اینکه فعالیت شما با ابزار Data Highlighter ایفا شد، تعدادی روز طاقت نمائید تا گزارش توسعه و گسترش را ملاحظه کنید.
بر روی Rich Cards در تحت منوی Search Appearance در ابزار وبمستر گوگل کلیک فرمائید.
در‌حالتی که هنوز هیچ گزارش ریچ کاردی را از گوگل اخذ نکردید ممکن میباشد تعدادی استدلال داشته باشد:
به گوگل فرصت دهید تا تارنما شما‌را کراول نماید و گزارش ریچ فریم گوگل در ابزار وبمستر علامت داده خواهد شد.
مطمئن گردید که کاغذ شما بوسیله پوشه robots txt یا این که تگ no follow مسدود نشده باشد؛ اینها را می توانید با Fetch as Google پژوهش فرمائید.

15کتابخانه جالب JavaScript و CSS

غرض ما در نرم افزار‌نویسان این میباشد که شما‌را با واپسین و جذاب‌ترین فناوری‌های پیشرفت اینترنت آشنا کنیم. طراحی سایت در مشهد به همین استدلال این ماه نیز با تیم‌ای از دستاوردها از شایسته ترین منابع هم پا شما هستیم تا 15 گزینه از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت و CSS را به شما معرفی کنیم.
Radi.js
Radi یک کتابخانه سریع و سهل وآسان برای به کارگیری از جاوااسکریپت front-end میباشد. این کتابخانه یک خط مش معمولی برای ایجاد کرد نرم افزار‌های تک ورقه‌ای یا این که اپلیکیشن‌های غامض ارائه می دهد. حقیقتا نادر وسعت میباشد، تنها 3Kb و gzip گردیده، از الگوریتم‌های گوناگون یا این که dom مجازی به کار گیری نمی‌نماید و به چیزی تعلق ندارد.
FilePond
FilePond کتابخانه جاوااسکریپت برای آپلود هر نوع فایلی میباشد. میتوانید پوشه‌ها را گرفته و آنها را رها نمائید یا این که آنها‌را اسکن پیس نمایید، از پوشه سیستم‌ها یا این که تنها از API استعمال نمائید. این کتابخانه با دایرکتوری‌ها، URLهای لوکال یا این که از راه و روش به دور و blobها کارمی‌نماید. این کتابخانه دارنده باصرفه‌سازی تصاویر داخلی و برش و تغییر‌و تحول اندازه اتوماتیک است.
Tabler
این یک کتابخانه اپن سوریس Bootstrap 4 Dashboard Theme میباشد. تماما ریسپانسیو بوده، یکپارچگی در آن سهل وآسان میباشد، از قراردادهای کدنویسی بوت استرپ تقلید می نماید و دارنده کامپوننت‌های قابل سفارشی‌سازی گوناگون میباشد. همگی مرورگرهای تازه از آن مدد می‌نماید.
Driver.js
با Driver.js میتوانید گزینه‌ها را روی کاغذ خویش پررنگ نمایید تا دقت یوزرها را به آنها جلب نمایید. با امکان سفارشی‌سازی بالا، کاربرپسند و بسیار مدل و معدود وسعت می باشد. این کتابخانه پایین مدرک کارشناسی MIT بوده و روی کل مرورگرها به نیکی عمل می‌نماید.
Rough.js
Rough.js یک کتابخانه نادر وسعت مطابق canvas میباشد که می تواند برای کشیدن انواع به طور دستی استعمال شود. ابزاری برای رسم خطوط، منحنی‌ها، کمان‌ها، چندضلعی‌ها و صورت‌های دیگر ارائه میدهد. این کتابخانه همینطور از رسم نحوه‌های SVG امان می‌نماید.
Wunderbar
با به کار گیری از این کتابخانه میتوانید نمودارهای میله‌ای افقی را در ترمینال چاپ فرمائید. عمل کردن با آن حقیقتا معمولی میباشد. تنها بایستی آرایه‌ای را در خط امر ارسال نمائید و کتابخانه نمودارهای خیر را با علائم و معیارها ساخت و ساز خواهد کرد.
ToastUI Chart
این یک کتابخانه open-source جاوااسکریپت جهت تشکیل داد نمودارهای قشنگ برای تجسم داده میباشد. تعداد متعددی از گونه های نمودارها مثل میله‌ای‌، خطی، دایره‌ای، نقشه حرارتی و غیره را پناه می‌نماید. به کارگیری از آن‌ معمولی و با قابلیت و امکان سفارشی‌سازی بالا میباشد و بر روی تک تک مرورگرها ازجمله IE8 به نیکی فعالیت می‌نماید.
Material Design Icons
Material Design Icons گروه ای از آیکون‌های خوشگل و امروزی میباشد که بوسیله گوگل تاسیس شده است. مشمول بیش تر از 900 آیکون میباشد که صرفا با CSS تهیه و سفارشی‌سازی شد‌ه‌است. آیکون‌ها بر طبق بردار می‌باشند و بر روی کل سایزهای کاغذ اکران و صفحه های کیفیت بالا ذیل بهتر به لحاظ می‌رسند.

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.