Web3 دنیای جدیدی از چالش های فنی

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

Web3 دنیای جدیدی از چالش های فنی

تک تک مسائلی که در قسمت های قبل ذکر کردیم به‌این مضمون‌ وجود ندارد که Web3 مسائل فنی دیدنی و جدیدی را برای پیشرفت دهندگان ارائه نمی دهد. فقط سوالی که در این مکان مطرح می‌شود این میباشد طراحی سایت در مشهد که چه چیزی منجر برانگیخته شدن آنان می‌شود؟
برای Vitalik Buterin یک کدام از بنیانگذاران اتریوم و یک گسترش دهنده Web3 میباشد دنیای Web3 فقط درباره مسائل مالی وجود ندارد بلکه به معنای فرصتی دیدنی برای تشکیل داد چیزهای نو و متعدد میباشد. وی در Reddit درباره پستی که Marlinspike در وب لاگ خویش منتشر کرده بود به این شکل میگوید: اکثری از پیشرفت دهندگان حقیقتا به تمرکززدایی و عدم متکی بودن التفات می‌دهند.
علیرغم بدبینی هایی که برای تبدیل شدن به یک بسط دهنده Web3 وجود داراست حتی Marlinspike اعتراف می نماید که می‌تواند به راحتی ببیند که چرا اکثری از عموم اکوسیستم Web3 را تا این اندازه پاک و فارغ از خرابی میدانند.
نکاتی درباره این بحران های فنی در Web3
برای Stephen Diehl که یک کدام از گسترش دهندگان و مهندسان اپلیکیشن تبارک در دنیای Web3 میباشد و تحت عنوان یک توسعه و گسترش دهنده Web3 غالب شناخته میشود دنیای Web3 وعده یاری به حل کردن بعضی از اشتباهات رایج در دانش کامپیوتر را میدهد. وی می‌گوید از بینش مهندسی در حالتی‌که بتوانیم حقیقتا این فناوری ها را به عمل ببریم میتوانیم پروژه ها و نرم افزار های بسیار دیدنی و کاربردی را ساخت و ساز کنیم که فواید و مزایای بسیار متعددی خواهند داشت.
حتی‌در مواجه شدن با اینگونه تردید و تردیدی گشوده هم پیشرفت دهندگان متعددی خواهند بود که هیجان زده می گردند و قصد دارا‌هستند با مجموع وجود وارد این عالم شوند. در واقع عموم با کل وجود حس می نمایند که چیزی می‌سازند که به طور کامل نو میباشد و این توسعه تعالی صرفا با Web3 میسر گردد. همین دلیل نیز سبب می گردد تا پروژه های جدا متعددی در این مورد وجود داشته باشد.
آیا Web3 در آجل نیز باقی می‌ماند؟
تبدیل شدن به بسط دهنده Web3 میتواند مزایای متعددی را برای شما داشته باشد که یکی مهمترین آنان این میباشد که دنیای Web3 و فضای موردنیاز برای یک بسط دهنده Web3 عملا مهیا انفجار میباشد. برای تعدادی مهندس برنامه که به Web3 پیوسته و به یک گسترش دهنده Web3 که به عنوان مثال آن ها می شود به Hubspot مهندس ارشد Molly White اشاره نمود بعضی از اصول کلیدی این فناوری به راحتی قابل دسترس نیستند.
وی در یک پست وبلاگی خویش می نویسد: ترازو متعددی از اتکا در Web3 به پلتفرم های نسبتا معدودی که داده های بلاکچین را توزیع می نمایند تخصیص پیدا می نماید و همین برهان نیز در دفعه اولیه اکثری از مزایای ذهنی تمرکززدایی بلاکچین ها را از در بین میبرد.
وی برای روشن سازی بیشتر نمونه سرقت های اخیر NFT را ارائه میدهد تا آرم دهد که چه طور در یک دنیای حقیقی تغییر تحول ناپذیر و غیر متمرکز که در آن کد ضابطه میباشد و هیچ مرجع متمرکزی نمی تواند در آن مداخله نماید جابجایی یک میزان دارایی شکل میگیرد. این در حالی میباشد که در صورتی یک صرافی متمرکز وجود داشته باشد تخت‌گاز قادر است وارد کار گردیده و میزان دارایی را مسدود نماید تا این میزان دارایی برای آن سارق عملا بی قیمت گردد.
نکات آخری که بایستی تحت عنوان یک پیشرفت دهنده Web3 بدانید
Marlinspike نیز به سود ای شبیه سود بالا برای تبدیل شدن به یک پیشرفت دهنده Web3 و در مجموع دنیای Web3 رسیده میباشد. وی نیز میگوید نرم‌افزار غیرمتمرکزی که ارائه می‌گردد تشابه متعددی به نرم افزار های متمرکز دارااست. وی میگوید برای این که آحاد این موردها قابل استعمال شوند و حقیقتا در دنیای مدرن کاربرد داشته باشند این پلتفرم ها بایستی تجمیع شوند.
Nicholas Weaver استاد علم ها کامپیوتر در دانش گاه کالیفرنیا برکلی عیب گیری شدیدتری را درباره Web3 ارائه میدهد. وی در یک پست در بلاگ Usenix درباره این مورد می نویسد: بنای فنی آن آنقدر وحشتناک میباشد که بدیهی میباشد آنان فقط با مقصود تبلیغ ارزهای دیجیتال اساس به وجود آمده اند و برای جذب توسعه و گسترش دهنده Web3 تبلیغ می نمایند. کاربرد حقیقی و واقعی این سیستم های غیرمتمرکز اینک در سیستم های توزیع گردیده امروزی در دسترس میباشد که یکسری رتبه کارآمدتر و توانمندتر می‌باشند و می‌توانند کوشش بسیار بهتری را نسبت به‌این سیستم های غیرمتمرکز از خویش نشانه دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.