طراحی سایت و نکات مهم استفاده از جی کوئری

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت و نکات مهم استفاده از جی کوئری

طراحی سایت و نکات مهم استفاده از جی کوئری
محمد یک طراح سایت تازه کار هست. امروز هنگامی درحال تلاوت نو‌ترین مقاله‌های حوزه ساخت سایت بود با این عنوان روبه‌رو شد: «یادگرفتن طراحی وب سایت با jQuery» محمد تا به‌فعلا نام جی‌کوئری را نشنیده بود (شما چطور؟!)، بنابراین از روی کنجکاوی با گاز روی نام نوشته ی علمی کلیک و وارد آن شد! بعد از خواندن نوشته ی علمی دفتر کار نکات مهمی که در کلاس‌ها و کارگاه‌های ساخت وب سایت گردآوری‌آوری کرده بود را گشوده کرد و این‌سیرتکامل نوشت: «با جی‌کوئری یک کد پنج‌خطی جاوا اسکریپت، یک خط می‌گردد!»
امروزه تمامی طراحان در ادامه شیوه های سهل و سریع برای طراحی سایت هستند؛ طراحی سایت در مشهد دیگر کسی عشق‌ای به تایپ کردن تعداد متعددی کد را برای یک خصوصیت خرد در وبسایت ندارد. خب خوشبختانه محمد راهش را کشف کرد: استعمال از سیستم جی‌کوئری! بایستی بگوییم طبق داده های عددی در سال ۲۰۱۸ این ابزار در ۷۸ درصد از ۱ میلیون سایت بلندتر عالم مستعمل میباشد!
در شرایطی‌که شما هم می خواهید بدانید این ابزار دقیقا چیست و تکنیک‌های جذاب آن را بشناسید، وقت را تلف نکنید و سریع به ادامه نوشته‌ی‌علمی بروید!
ابزار جی‌کوئری (jQuery) چیست؟
HTML، CSS و جاوا‌ اسکریپت سه گویش اساسی نرم افزار‌نویسی وب سایت می‌باشند. ما اینترنت‌تارنما‌های خویش را با HTML ساختار و با CSS استایل میدهیم و قابلیت و امکان‌های تعاملی را با جاوا اسکریپت اضافه می‌کنیم. در واقع اکثر خصوصیت‌های متحرک و هر عملی که در فایده کلیک یا این که اسکرول استفاده کننده واقعه می‌افتد با جاوا اسکریپت ساخته میگردند.
جی‌کوئری (jQuery) یکی‌از دوستداشتنی‌ترین کتابخانه‌ها و کادر‌ورک‌های جاوا اسکریپت و سیستمی منبع‌گشوده می باشد. این سیستم یک نحوه سریع برای پیاده‌سازی خصوصیت‌هایی مثل مدیریت حوادث، انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه به شما ارائه میدهد.
شعار جی‌کوئری «کمتر بنویس، بیشتر انجام بده» می‌باشد! این شعار دقیقا وظیفه اصلی این کتابخانه را تعریف می‌نماید! جی‌کوئری یک گویش نرم افزار‌نویسی وجود ندارد، بلکه ابزاری برای تایپ کردن کدهای رایج جاوا اسکریپت به‌شکل خیلی مختصرتر هست. شما با مقایسه جمله «درود، دانا!» (Hello, World) در جاوا اسکریپت و جی‌کوئری، می توانید تفاوت این دو را تماما متوجه گردید:
با جاوا اسکریپت:
document.getElementById(\\\\\\\\\\\\\\\"demo\\\\\\\\\\\\\\\").innerHTML = \\\\\\\\\\\\\\\"Hello, World!\\\\\\\\\\\\\\\";
با جی‌کوئری:
$(\\\\\\\\\\\\\\\"#demo\\\\\\\\\\\\\\\").html(\\\\\\\\\\\\\\\"Hello, World!\\\\\\\\\\\\\\\");
می بینید که کدهای طولانی جاوا اسکریپت با این ابزار تا چه ترازو کوتاه‌خیس و بی آلایش‌خیس می‌گردد. جی‌کوئری یک ابزار کراس‌پلتفرم (cross-platform) می باشد؛ یعنی شما کارکشته به به کارگیری از آن در کلیه پلتفرم‌ها (کامپیوتر، تبلت و ...) هستید. این ابزار همینطور منبع‌گشوده (open-source) می‌باشد و شما می‌توانید برای تغییر و تحول ظواهر وبسایت‌ و سفارشی‌سازی فضای آن در کدهای جی‌کوئری هر تغییری نیاز بود، اجرا فرمائید.
به‌همین دلایل در سال ۲۰۱۵ این ابزار در ۶۲.۷ درصد از ۱ میلیون اینترنت‌وب سایت برتر و ۱۷ درصد از مجموع سایت‌های اینترنتی فقیه مصرف شده میباشد!!! در ادامه تنی چند از مزایا و معایب این سیستم را با هم رسیدگی می‌کنیم.
مزایا و معایب ساخت سایت با jQuery چیست؟
جی‌کوئری برای طراحان سایت چه با‌تجربه و چه تازه کار، یک ابزار دیدنی میباشد. برای کسب به خصوصیت‌های به‌ظواهر غامض وب سایت با جاوا اسکریپت، این ابزار روشی شل و ول‌خیس را ارائه می دهد. به کار گیری از جی‌کوئری برای طراحی سایت مزایای متعددی نسبت به بقیه  کتابخانه‌های جاوا اسکریپت (یا این که حتی خویش جاوا اسکریپت!) داراست:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.