تاریخ بوجود آمدن DOM

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تاریخ بوجود آمدن DOM

تاریخ بوجود آمدن DOM
تاریخچه Document Object Model با تاریخچه «مبارزه مرورگرها» در اواخر دهه 1990 در بین Netscape Navigator و Microsoft Internet Explorer، و هم چنین با جاوا اسکریپت که به طور وسیع در دانا پیاده سازی شدند، درهم آمیخته می‌باشد.
جاوا اسکریپت بوسیله Netscape Communications در سال 1995 در Netscape Navigator 2.0 منتشر شد. رقیب نت اسکیپ، مایکروسافت اینترنت اکسپلورر 3.0 را در سال آن گاه با اجرای مجدد جاوا اسکریپت به نام JScript منتشر کرد. جاوا اسکریپت و JScript به پیشرفت دهندگان وب اجازه میدهند صفحه های وب را با تعامل سمت مشتری ساخت کنند. امکانات محدود برای شناسایی رویدادهای ساخت‌و‌ساز شده توسط کاربر و اصلاح سند HTML در نسل اول این زبان ها در نهایت به \"DOM Level 0\" یا \" Legacy DOM \" معروف شد. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با ما همراه شوید. هیچ استاندارد مستقلی برای DOM Level 0 ساخت و ساز نشده هست، اما تا حدی در مختصات HTML 4 معین شده است.
DOM کهن دارای دسترسی محدود بود. المنت های فرم، link و تصویر را می توان با یک نام سلسله مراتبی که با شی سند root شروع می شود ارجاع اعطا کرد. یک نام سلسله مراتبی میتواند از نام ها یا اندیس های ترتیبی موادسازنده پیموده شده استفاده کند. برای طراحی سایت در مشهد می توانید با ما همراه شوید. مثلا، یک عنصر ورودی فرم میتواند با به کار گیری از document.formName.inputName یا document.forms[0].elements[0] قابل دسترسی باشد.
در سال 1997، نت اسکیپ و مایکروسافت به ترتیب نسخه 4.0 Netscape Navigator و Internet Explorer را منتشر کردند و از قابلیت Dynamic HTML (DHTML) پناه کردند که قابلیت و امکان تغییر و تحول در یک سند HTML لود شده را فراهم میکرد. DHTML نیاز به پسوندهایی برای شی سند ابتدایی داراست که در اجرای Legacy DOM جانور بود. اگرچه پیاده‌سازی‌های Legacy DOM تا حد زیادی با هم سازگار بودند، زیرا JScript مطابق جاوا اسکریپت بود، پسوندهای DHTML DOM به‌طور موازی توسط هر تولیدکننده مرورگر توسعه یافتند و ناسازگار باقی ماندند. این نسخه های DOM به «DOM معدل» دارای شهرت شدند. پس از استانداردسازی ECMAScript، تیم کاری W3C DOM آغاز به تنظیم پیش نویس مختصات استاندارد DOM کرد. مختصات تکمیل شده، دارای اسم و رسم به DOM Level 1، در اواخر سال 1998 به پیشنهاد W3C تبدیل شد. تا سال 2005، بخش های بزرگی از W3C DOM توسط مرورگرهای رایج دارای ECMAScript، مثلا Microsoft Internet Explorer نسخه 6 (از سال 2001) به خیر و خوبی حمایت می شد. مرورگرهای بر طبق Opera، Safari و Gecko مانند Mozilla، Firefox، SeaMonkey و Camino.
چرا DOM مورد نیاز است؟
HTML برای ساختار صفحه های وب و جاوا اسکریپت برای افزودن خلق و خوی به صفحه های وب استفاده میشود. وقتی که یک پوشه HTML در مرورگر بارگذاری می‌شود، جاوا اسکریپت نمی تواند به طور بی واسطه گواهی HTML را دستکاری کند. به این ترتیب، یک Document مربوطه به نام DOM ایجاد کرد میگردد.DOM اصولا نمایش همان سند HTML البته در قالبی متعدد با استفاده از شی ها هست. جاوا اسکریپت DOM را به راحتی تفسیر می کند، یعنی جاوا اسکریپت نمی تواند تگ ها را در مدرک HTML شعور کند ولی میتواند شی h1 را در DOM فهم و شعور کند. موقتا جاوا اسکریپت می تواند با استفاده از توابع متعدد به هرکدام از اشیا (h1، p و غیره) دسترسی داشته باشد.
چرا یک مدل شی نامیده می گردد؟
سندها با استعمال از شی ءها مدل‌سازی می‌شوند و این مدل نه تنها شامل ساختار یک مدرک، بلکه خوی یک مدرک و اشیایی می باشد که از عنصرها تگ مانند با ویژگی‌هایی در HTML تشکیل شده هست.این مدل در یک ساختار درختی از شی ها ساخته شده است و موارد تحت را تعریف می کند:
عناصر HTML به عنوان شی ءها
مختصات و رویدادهای عنصرها HTML
روش های دسترسی به ارکان HTML
DOM چه چیزی نیست؟
Document Object Model یک تعریف و تمجید باینری نیست که هیچ کد منبع باینری را در رابط های خود تعریف نکند.
Document Object Model برای تمجید اشیا در XML یا HTML به کارگیری نمی شود و ورقه ها XML و HTML را به عنوان اشیا تعریف‌و‌تمجید می کند.
Document Object Model با تیم ای از ساختمان های داده علامت داده نمی‌شود. DOM یک رابط می‌باشد که نمایش شی را معلوم می کند.
Document Object Model بحرانی بودن اشیاء در ورقه ها را نشان نمی دهد، یعنی اطلاعاتی درخصوص این که کدام شی در document با متن مناسب هست و کدام یک مناسب نیست، ندارد.
شی document
شی document نماینده ورقه وب شما و صاحب کل شی ها دیگر در مدرک HTML هست. بنابراین در حالتی‌که بخواهید به عنصری در HTML دسترسی پیدا فرمائید باید با شی document آغاز کنید. برای شما یک سری مثال آورده ایم:
برای پیدا کردن عناصر HTML:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.