مهمترین کاربردهای API در طراحی سایت

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مهمترین کاربردهای API در طراحی سایت

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
به کارگیری از قابلیت و امکان‌های ابزار گوگل آنالیتکس اولی کاربرد API در طراحی وب میباشد که استعمال از آن قابلیت و امکان پژوهش و بررسی عمل بازدیدکنندگان را در چنگ شما قرار می دهد. با اتصال API ابزار Google Analytics به سایت خویش می توانید همت قسمت‌های گوناگون آن را آیتم تحقیق قرار دهید و بهینه سازی وب سایت‌تان را نیز بهبود داد.
نقشه گوگل (Google Map)
API گوگل مپ یا این که نقشه گوگل دیگر کاربرد API در ساخت سایت میباشد که قابلیت و امکان قرار دادن یک وبسایت همانند وبسایت فروشگاهی و یا این که داده ها یک دکان یا این که رستوران را در چنگ اینترنت مستران قرار می دهد. طراحی سایت در مشهد یوزرها هر روزه سوای آنکه باخبر باشند از API گوگل مپ برای کشف کردن مجاورت‌ترین رستوران‌ها، ساعت ها کاری، داده ها تماس و غیره اماکن تصویب گردیده در گوگل مپ استعمال می‌نمایند.
فراگیری تصویب تجارت در گوگل مپ
گوگل فونت (Google Fonts)
Google Fonts API نیز به پیشرفت دهندگان و طراحان قابلیت می دهد تا از فونت‌های گوگل در سایت خویش به کار گیری کنند. بنابراین دیگر نیازی به میزبانی فولدر‌های فونت حجیم و هنگفت بر روی سرور خویش ندارید و می توانید به طور بی واسطه فونت‌های گوگل را در وبسایت خویش ایفا فرمایید.
ترجمه گوگل (Google Translate)
از سایر مثال‌ها و کاربرد API در طراحی وب سایت می توانیم به API ترجمه گوگل اشاره کنیم که قابلیت و امکان ترجمه سریع و سهل قسمت‌های متعدد و محتواهای یک وبسایت به همه گویش‌های جهان را برای شما مهیا میاورد. با استعمال از API این خدمت نیازی به پیاده سازی و کدنویسی یک معنی کننده هوشمند برای سایت خویش ندارید و به راحتی می توانید از قابلیت و امکان‌های ترجمه گوگل در وبسایت‌تان به کارگیری فرمائید.
روز‌نگار گوگل (Google Calendar)
اخذ API روز‌نگار گوگل مثال دیگری از کاربرد API در ساخت سایت میباشد و اجرای این امکان برای وبسایت‌هایی مطلوب میباشد که رویدادهای حضوری و آنلاین اکثری را برگزار می‌نمایند. با اخذ API روزنگار گوگل به راحتی میتوانید با این خدمت کاربردی رابطه برقرار کرده و رویدادهای همگانی یا این که سری خویش را به هم پا بیان تاریخ ظریف از روزنگار گوگل اکران دهید.
یوتیوب (Youtube)
از سایر مثال‌های کاربرد API در ساخت سایت قادر خواهیم بود به اخذ API از کانال اجتماعی توییتر به تارنما اشاره کنیم. حتما می دانید که آپلود فولدر‌های ویدیویی در سرور وب سایت ایده چندان جالبی وجود ندارد. با به کار گیری YouTube API می توانید به راحتی پخش‌ کننده‌های کلیپ را در اینترنت ‌وبسایت خویش قرار دهید و پیکربندی پخش را نیز سفارشی سازی نمایید. شما همینطور می توانید از API برای جابجایی داده‌ها از YouTube به داشبورد وبسایت خویش نیز به کار گیری فرمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.