webometrics چیست و چه اهمیتی دارد؟

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

webometrics چیست و چه اهمیتی دارد؟

webometrics چیست و چه اهمیتی دارد؟
به درجه بندی در طراحی وب های دانشگاهی و موسسه آموزش عالی در عالم که به وسیله آزمایشگاه سایبرمتریک CINDOC واحد تحقیقات ملی اسپانیا تعیین می‌گردد webometrics گفته میشود. درین درجه بندی بیشتر از 24000 دانشگاه براساس اطلاعاتی که در اینترنت منتشر کرده اند سکو بندی شده اند و توسط این محتواها رسیدگی شده اند. وبومتریکس نخسین بار سال 2004 مشخص شد و با تعدادی شاخص تعیین شده هست. ای میزان ها بدین برهان به وجود آمدند تا موسسه های خوب نشریات اینترنتی خود را تقویت کنند.
اهداف وبومتریک webometrics
وبومتریکس به‌این عامل به وجود آمده که دانش گاه ها و موسسه های عالی ترغیب شوند تا محتوای الکترونیک ساخت و منتشر کنند. اصولا با وبومتریکس می خواهند دانش و اندوخته دانشجو یان و دانشگاهیان از طریق اینترنت، در اختیار عامه مردم قرار دهند تا از آنان بهترین مصرف شود. webometrics صرفا مختص دانشکده ها و موسسه های خوب آمریکا و اروپا نمی باشد و دانش گاه های قرار گرفته در آن از تک تک دانا می باشند. وبومتریکس توسط 4 شاخصه گزینش میشود و گزارش های آن نیز در اختیار عموم مردم قرار می گیرد تا از سکو بندی های آن استحضار داشته باشند. webometrics دو مرتبه د ر سال ارائه می‌شود یکبار در تیر ماه یکبار نیز در دی ماه. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.
واحد سنجش سکو بندی وبومتریکس
در ادامه معیار ها و شاخص های اساسی برای تحقیق وبومتریکس نقل شده می باشد:
IMPACT؛ تعداد بک لینک و پیوند های که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل دریافت کند امتیاز مثبت محسوب می شود. اما در‌صورتی‌که شما با وب سایت های دیگر خودتان که در همان سرور قرار دارند بک لینک به وبسایت خود بدهید محاسبه نمی‌شود. ضریب اساسی بودن نیز حدود50% هست.
PRESENCE؛ به تعداد صفحاتی که به وسیله موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شده باشد گفته میشود. ضریب آن نیز حدود5% میباشد.
OPENNESS - Transparent Ranking؛ مبنی بر پروفایل Google Scholar انتخاب میگردد و گردآوری مقاله‌ها 9 معلم رفیعتر کالج می‌باشد. ضریب اساسی بودن این شاخصه نیز حدود 10% هست.
EXCELLENCE؛ تعداد مقاله های دانش گاه میباشد که تشکیل داد و نشر داده شده است را می سنجد ضریب این ترازو در وبومتریکس حدود 35% هست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.