CLS یا Cumulative Layout Shift چیست؟

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

CLS یا Cumulative Layout Shift چیست؟

مغایر دیگر پارامترها که روی بار گذاری سریع یک برگه تمرکز دارا‌هستند، این میزان به تجارب مخاطب و تعاملی که با یک وبسایت دارااست می پردازد. در واقعیت CLS به جا به جایی‌های ناگهانی گفته میشود که در هنگام بارگذاری شدن ناگهانی یک ورقه صورت میدهد. این تغییر‌و تحول ناگهانی دربرگیرنده تغییر و تحول در فونت، تصاویر و عکس‌ها، ویدئوها و کلیه اجزای تشکیل دهنده یک ورقه میباشد. به همین ادله گوگل بدین ترازو اعتنا بخش اعظمی دارااست تا سایت‌ها تا حد ممکن از بروز این ایرادات دوری نمایند.
انتقال و تغییر و تحول این موادسازنده وقتی چهره میدهند که سرعت بارگیری اجزای متفاوت با یکدیگر متعدد باشند. به صورت نمونه سرعت بارگیری عکس یا این که کلیپ در یک شیت یکسان نباشد و یا این که یک بنر در بالای کاغذ تخت‌گاز متن ها به عبارتی برگه، بار گذاری طراحی سایت در مشهد نشود. در‌این‌صورت احتمال اینکه استفاده کننده روی شیت بماند به مراتب کمتر خواهد بود. برای آنکه CLS را کاملا و ظریف رسیدگی و تحلیل نمائید و در غایت آن را سئو نمایید میتوانید از ابزارهای پایین استعمال نمائید:
CHROME DEV TOOLS
LIGHTHOUSE
GTMETRIX
در حالتی‌که بدین ابزار احاطه کافی ندارید تا‌زمانی‌که بخواهید از این ابزار به کارگیری نمایید می توانید در سرچ کنسول گوگل نصیب Core Web Vitals به‌این مسئله بپردازید.
نکته حائض اهمیت که می بایست به خیال و خاطر بسپارید این میباشد که به پژوهش CLS در همگی صفحه ها بپردازید. خطا عمده‌ای که اشخاص اجرا می دهند این میباشد که صرفا به صفحه های اساسی وب سایت میپردازند. همین فرمان باعث می‌گردد که خطاها اکثری در تارنما نادیده گرفته گردد.
مقدار باصرفه CLS چقدر میباشد؟
با اعتنا به اندازه‌های اعلام گردیده بوسیله گوگل مقدار با صرفه CLS در محدوده 0 تا 1 اندازه‌گیری می‌گردد. هر چه این مقدار کمتر باشد CLS خوب و پایدارتر خواهد بود. بر این پایه:
1/0 یا این که کمتر: هم اندازه CLS با صرفه میباشد.
در بین 1/0 تا 15/0: باصرفه میباشد ولی نیاز به تغییراتی جهت با صرفه‌سازی داراست.
15/0 الی 25/0: CLS سوا استاندارد میباشد.
بیشتر از 25/0: CLS بیش تر از اندازه فارغ حد استاندارد میباشد.
نکته مهم این میباشد که چنانچه در ابزار جی تی متریکس به نظارت CLS پرداختید بدانید هرچه این مقدار بیشتر باشد وبسایت باصرفه‌خیس میباشد و هرچه تحت‌خیس باشد در معنای وجود یک نادرست یا این که ایراد در تارنما خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.