مزایا استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

کامل ترین مرجع طراحی سایت در مشهد

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

مزایا استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

البته مزایای به کار گیری از URL Shortener چیست؟ به کارگیری از کوتاه کننده‌های پیوند مزایای زیادی دارااست که عبارت‌اند از:
راحتی: کوتاه کننده‌های لینک و پیوند اشتراک‌گذاری URL های وقت گیر و بغرنج را در کانال‌های اجتماعی و پلتفرم‌های با محدودیت کارکتر، آسوده می‌نمایند.
ردیابی: اکثری از کوتاه کننده‌های URL ابزارهای تحلیلی و کاربردی ارائه میدهند که یاری می‌نماید تا شما بتوانید کلیک‌های صورت گرفته روی لینک و پیوند و داده‌های مرتبط با تعامل مخاطب را ردیابی فرمایید.
سفارشی‌سازی: برخی از کوتاه کننده‌های URL به شما این قابلیت و امکان را می دهند که لینک و پیوند کوتاه گردیده را با دامنه وبسایت خویش سفارشی نمائید.
امنیت: کوتاه کننده‌های پیوند می توانند با نهفته کردن URL مهم به حفظ در قبال هجوم ها فیشینگ، امداد نمایند و ساخت و ساز پیوند‌های جعلی را برای مهاجمان، دشوارتر سازند.
بهبود تجربیات کاربری: طراحی سایت در مشهد به خاطرسپردن و اشتراک‌گذاری پیوند‌های کوتاه‌خیس، سهل و آسان‌خیس از پیوند‌های وقت گیر میباشد. این قضیه می تواند تجارب مخاطب را بهبود ببخشد و احتمال اینکه سایرافراد روی لینک و پیوند شما کلیک نمایند، بیشتر می شود.
معایب استعمال از کوتاه کننده پیوند چیست؟
کوتاه کننده‌های لینک و پیوند ضمن مزایا، معایبی هم دارا هستند که عبارت‌اند از:
منقضی شدن پیوند: یکی‌از معایب اساسی کوتاه کننده‌های URL، احتمال منقضی شدن یا این که از در بین رفتن پیوند میباشد. در‌صورتی‌که خدمت کوتاه کننده پیوند از دسترس بیرون خواهد شد، لینک و پیوند‌های کوتاه گردیده نیز از شغل خواهند به‌زمین‌خورد. همینطور پیوند‌های ساخت گردیده در برخی از خدمت‌ها دارنده تاریخ انقضا میباشند که بعداز آن، دیگر جانبداری نخواهند شد.
خلا شفافیت: بعضا از کوتاه کننده‌های URL به صحت مقصد لینک و پیوند را علامت نمی‌دهند. در‌حالتی که یوزرها مطمئن نباشند که با کلیک روی پیوند به کجا هدایت می گردند، احتمال کمتری داراست که روی پیوند کلیک نمایند.
اسپم پیوند: از کوتاه کننده‌های URL می‌قدرت برای تولید لینک و پیوند‌های اسپم استفاده نمود که شناسایی آن ها طاقت فرسا میباشد. این قضیه میتواند یک اختلال در کانال‌های اجتماعی باشد، جایی که لینک و پیوند‌های اسپم ممکن میباشد به صورت پیوند‌های کوتاه گردیده برای مخفی کردن مقصد حقیقی وواقعی پیوند به کار گیری شوند.
خطرها امنیتی: لینک و پیوند‌های کوتاه گردیده همینطور می توانند برای نهفته کردن پیوند‌های مخرب یا این که حمله ها فیشینگ به کار گیری شوند. بخش اعظمی از یوزرها ممکن میباشد ناخواسته یا این که به جهت نداشتن داده ها کافی روی این پیوند‌ها کلیک نمایند که قادر است خطر بدافزار یا این که بقیه تهدید ها امنیتی را ارتقاء دهد.
سفارشی‌سازی محصور: در حالی که بعضی از کوتاه کننده‌های لینک و پیوند اذن سفارشی‌سازی پیوند‌های کوتاه گردیده را می دهند، ممکن میباشد محدودیت‌هایی از لحاظ ارتفاع یا این که در دسترس بودن اسم دامنه وجود داشته باشد که‌این مورد میتواند مجال‌های برندسازی را محصور نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.